سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 7 روز سن داره

کودکانه

کلها

1393/3/17 11:54
نویسنده : مامان آیدا
1,330 بازدید
اشتراک گذاری

روستای کلها بشرح تصویر:

 

 

 

کوچولو ناز دوست داشتنی من... میدونی عزیز دلم مامانی خیلی تنهاست. این سفر ها باعث میشه تا نبودنت را فراموش کنم. خودم را بدست آب می سپارم تا افکار تلخم رو از این بدن خسته و زخم خورده ببره.

کوچولوی ناز دوست داشتنی من... تمام تلاشم رو دارم می کنم که نداشتنت فقط بشه یه نیاز ساده... که وقتی صدای بازی و خنده شادمانه کودک 11 ماهه همراهانمان شد ضمیمه این صدای آب... با حسرت نگاهش نکنم..

کوچولو ناز دوست داشتنی من... کم کم دارم به جایی می رسم که  تا مردن برای داشتن تو راه کمی مونده. که وقتی مادر دور تا دور کودک در خواب نازش را حصار می کند. دلم پر می کشد بیایم و در آغوشش بکشم و به کوه پناه ببرم.

کوچولوی ناز دوست داشتنی من... جان مادر.. شکایتی ندارم... ولی دلم خیلی تنگ هست. نگاه عاشقانه مَردم را که می بینم... نه به من!! به کودک معصوم غریبه ای که خودش را سرخوشانه در آغوشش رها کرده... دلم می گیرد.

که وقتی نگاهشان می کنم. خنده اش را می دزد که من آن همه خواستن را در وجودش نبینم... دلم تنگ می شود.

کوچولوی دوست داشتنی من..... جانم به فدای خنده هایت که از دیدنش محرومم.. این آخرین جرعه های تلاشم رو با عشق تو می نوشم. که شاید مستی داشتن و وبوئیدن تو نصیبم شود.

کوچولوی دوست داشتنی من... این آخرین تلاش است...این آخرین قدم ها را با کمک تو قدم بر می دارم....می دانم که بالای این کوه صعب العبور تو را خواهم دید.... وایییی اگر تو نباشی......اگر نباشی..... می روم تا ته دره و همانجا چادر خواهم زد....

جان مادر شکایتی ندارم... دلم گرفت از دیدن بچه های همسایه... دلم گرفت از دعای  خیر و سفره های مختلف... دلم گرفت از نگاه پرسشگر آدم ها...

سفر که می روم... همه فکر هایم می میرند.... تو می شوی کوچولوی ناز  دوست داشتنی ای که یک گوشه دلم با قلبم بازی می کند... آرام.. آرام.... به روحم تلنگر می زند..... ولی من غرق صدای رود شده ام... نجوای خدا در میان آب های رود ترنم این روز های من می شود.... خدا برایم لالایی می گوید.... و من  دوست دارم در آغوشش تا ابد خودم را به خواب بزنم... 

 

پسندها (10)

نظرات (24)

مامان سهند و سپهر
17 خرداد 93 12:07
مامان آیدا
پاسخ
دلم خیلی تنگ شده برات مامانی
مامان سهند و سپهر
17 خرداد 93 12:11
چقدر زیباااااااااااااااااااااا خوبی آیدا جونم ؟
مامان آیدا
پاسخ
خوبم عزیزم..شما خوبی؟!! وروجکها چطورن؟!! بهتر شدی؟1
مامان سهند و سپهر
17 خرداد 93 12:11
من بیشتر دلم تنگ شده خانم خوشگله بیا بگو ببینم چطور مطوری؟
مامان آیسو وآیسا
17 خرداد 93 12:14
عجب جای قشنگی احساس ارامش میده شدیدددددددد
مامان آیدا
پاسخ
واقعا همینطوره!!! روحت تازه می شد توی این روستا
مامان فرخنده
17 خرداد 93 12:25
به به چه جاي با صفايي گنجيشكه آوازا ميخونه چه جاي سرسبزي بعد اين روستا كجا هستش
مامان آیدا
پاسخ
120 کیلومتری تهران. از سمت جاده چالوس، البته فرعی میشه و تقریبا 15 20 کیلومتر میره داخل کوه!!ولی بسیار جای زیبا و بکری بود. فوق العاده بود!! منم که بیمار اینجور جاها هستم.... جای همه دوستان رو خالی کردم
مامانِ عسل
17 خرداد 93 14:25
چه جای خوشگلی رفتین حسابی انرژی گرفتی هااااااااا جای ما هم که سبز حالا کجا هست این روستای با صفا... خوش به حال ساکنینش خصوصاً اون خونه بالاییه
مامان آیدا
پاسخ
اونجا خونه کدخدای روستا بود.هیچ ماشینی تا اونجا نمیره اینجا روستای کلها هست. 120 کیلومتری تهران از سمت جاده چالوس. شب ها کلی بچه روباه داشت. اهالی می گفتن گرگ داره تو ارتفاعاتش. خیلی قشنگ بود واقعا..انگار یه دنیای دیگه رفته بودی!! موبایل آنتن نمیداد و جاده هم خاکی بود... در کل برای من طبیعت و هوای تمیز ندیده تهرانی بهشت روی زمین بود واقعا زیبا و آرامش دهنده واقعا جای تک تک دوستان رو خالی کردم
رویا
17 خرداد 93 14:28
سلامممممممممم به به چه قدر حس خوبی میده این روستا خوش به حال اهالیش
مامان آیدا
پاسخ
جای همه دوستان خالی
مهتاب
17 خرداد 93 16:17
چه مناظر زیبایی دلم واقعا یه سفر میخواد ولی فکر کنم حالا حالاها نتونم برم
مامان آیدا
پاسخ
جاتون رو حسابی خالی کردم مهتاب جونم... عوضش دیگه چیزی نمونده پسری نازت رو در آغوش بکشیییی.... انوقت سه تایی با هم میرید می گردید
marzi
17 خرداد 93 16:20
سلام آیدا جان. چه جای خوشگلی. چقدر طبیعتش شبیه یاسوجه. اطراف یاسوج هم همچین جاهایی زیاد میتونی پیدا کنی. با این تفاوت که سقف خونه هاشون شیروانی نیست.
مامان آیدا
پاسخ
خیلی قشنگه.... یاسوج هم خیلی زیباست.. من چندین بار ولی گذری برای ماموریت اون اطراف آمدم... واقعا بدون اغراق می تونم بگم همه ایران زیباست. هر کجاش به نوعی زیبایی داره.. طبیعت ایران رو هیج جای دنیا نداره واقعا
آدی
17 خرداد 93 17:38
خیلی زیباستتتتتتتتتتت . خیلی شباهت به ییلاق بابای من داره ... ولی من از ترس عنکبوت پام رو نمیزارم.....همیشه با گردش باشی عزیزم.
مامان آیدا
پاسخ
عزیزم.مامان مهربون من ..ممنون بابت همه چیچه خوب که همچین جای دوست داشتنی ای دارید....من جای تو بودم هر آخر هفته اونجا بودم.... اونقدر می رفتم تا روی عنکبوته کم شه
هستی شاد
18 خرداد 93 10:30
آیدای مهربونم انشاا.. این آخرین تلاشت پرباشه از شادی و خوشحالی برات یه دنیا دعا می کنم
مامان آیدا
پاسخ
lممنوم عزیزم. انشاالله... انشاالله همه دوستانی که منتظر هستند آخرین تلاششون باشه
niloofar
18 خرداد 93 18:18
چه جای فوق العاده ایه. آدم از دیدن عکسش هم لذت میبره چه برسه به حضور تو این مکان
مامان آیدا
پاسخ
باور کن اسم چند نفر رو آوردم اونجا!! یکیش تو بودی !! چون گفته بودی خیلی هوای سفر داری همه اش به یادت بودم.. خیلی آرامش داشت فوق العاده بود . جات واقعا خالی
مامان سهند و سپهر
20 خرداد 93 7:44
آیدا جونم خوبی؟
مامان آیدا
پاسخ
شما خوبی؟! دو قلو ها خوبن؟!
مامان سهند و سپهر
20 خرداد 93 7:53
چرا مطلب بعدیت حذف شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان آیدا
پاسخ
یک سری آدم ها درکشون در حد زیر قابلمه ای هست.جنبه یک سری مطالب رو ندارن... اینه که حذف نکردم فقط نمایش داده نمیشه... دنیای مجازی این حرف ها رو هم داره دیگه یک سری احساسات خیلی درونیت رو می نویسی و بقیه می خونن و به خودشون اجازه نظر دادن میدن...
سودابه
20 خرداد 93 15:38
به به رسیدن به خیر میبینم که حسابی خوش گذروندی ایشالا همیشه خوش باشید و دلتون شاد باشه و لبتون خندون چه عکسهایی هم گذاشتی هوش از سر آدم میبره خودتم که ماشالا خوشگل و خانومی اصلا هم چاق نیستی من فکر کردم خیلی چاقی ولی قدت بلنده و نشون نمیده فکر کنم فقط یه هفت هشت کیلویی اضافه وزن داری که اونم بزودی حل میشه
مامان آیدا
پاسخ
به به چه عجب!! خوش گذشت؟!!دلم تنگ شده بود برات خانم خانم ها.. خخخخخ 25 کیلو ناقابلالان مونده 16 کیلو باقیمانده.ولی چه خوب بهم قوت قلب دادی... فقط مشکلم این ترازوی بد جنسه که واقعیت ها رو می کوبه تو صورتت خودت خوبی؟!! همه چی رو به راهه؟!! سفر خوب بود؟!!
ملیکا
21 خرداد 93 10:37
سلام آیدا جون !عزیزم ،گلم،مهربونم،یه چیزی میخوام بهت بگم تو رو خدا انجامش بده تو که پیش هر دکتری رفتی چرا اون معجونی که بهت گفتم یه مدت نمیخوری !نمیدونم چند سالته ؟ولی اگه از من کوچکتری یه کم دعوات کنم تا حرف گوش کنیچرا فکر میکنی تمام معالجات فقط فقط فقط تو دست دکترای طب جدیده؟وفقط با داروهای شیمیایی میشه درمان شد؟خداوند هر چیزی رو که خلق کرده به دلیلی بوده،پس دختر خوبی باش و بیا انجامش بده!من مطمئنم خدای مهربون یه پسمل تپلی سفید و خوشگل بهتون عنایت میکنه!انشالله!
مامان آیدا
پاسخ
سلام دوست خوبم.. اون معجون رو من به مدت خیلی کوتاه امتحان کردم. به دو دلیل ادامه ندادم.اون معجون بسیار گرم بود و علاوه بر علائم ظاهری مثل جوش های خیلی بزرگ که حالا خیلی هم مهم نبود. وضعیت مزاجی منو بشدت بهم می ریخت و باعث حالت تهوع می شدم. دلیل بعدیش هم این بود که این معجون برای تقویت بنیه هست و من قبل از شما از مادر بزرگم هم شنیده بودم که البته برای آقا تجویز شده بود برای بالا بردن میل جنسی و این حرف ها... در مورد من تخمدان هام تخمک نمیسازند و ربطی به قوی بودن بدن یا نبودنشون نداره. بدن من بصورت اتوماتیک اگر هم سلول تخمی تشکیل بشه بچشم دشمن بهش حمله می کنه و انو از بین می بره.. خوب ملیکا جون فکر می کنی اون معجون در شرایط من چیکار می تونه برای من بکنه؟!!! ولی خییییییلللللییییی ازت ممنونم.. از اینکه این همه به یادم هستی و لطف داری به من... برای من یک دنیا با ارزشه... برای اینکه حرفت رو زمین نندازم دوباره یک دوره امتحان خواهم کرد
marzi
21 خرداد 93 11:26
آیدا ؟؟؟؟ کجایی؟؟ چیزی شده؟
مامان آیدا
پاسخ
هستم گلم.. چیزی نشده عزیزم.. مشغول کار و بار و ضبط و ربط امور
ساناز
21 خرداد 93 15:52
خیلی قشنگ بود
مامان آیدا
پاسخ
جای دوستان خالی
هستی شاد
22 خرداد 93 0:06
گر قسمتم شود که تماشا کنم تو را ای نور دیده!جان ودل اهدا کنم تو را این دیده نیست قابل دیدار روی تو چشمی دگر بده که تماشا کنم تو را تو در میان جمعی ومن در تفکرم کاندر کجا برآیم وپیدا کنم تورا هر صبح جمعه ندبه کنان در دعای صبح ازکردگار خویش تمنا کنم تو را یابن الحسن!اگرچه نهانی از چشم من در عالم خیال،هویدا کنم تو را عیدت مبارک
مهسا
22 خرداد 93 5:43
اعلان زمان مشترک دعا و توسل عمومی جهت تعجیل ظهور امام عصر علیه السلام با توجه به روایات نقل شده از اهل بیت علیهم السلام در مورد تأثیر دعای همگانی و نیز بر اساس اهمیت فوق العاده شب نیمه شعبان که هم شب میلاد آن امام رحمت و مهربانی و هم با فضیلت ترین شب سال پس از شب قدر است، حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی فرمودند: سزاوار است عموم مؤمنین و مؤمنات در آن شب عزیز پس از قرائت سوره یس و اهداء آن به آستان مقدس ولیعصر ارواحنا فداه و خواندن زیارت سلام علی آل یس، رأس ساعت 11 شب نیمه شعبان دعای فرج را بخوانند و تعجیل ظهور مولود نیمه شعبان را از خداوند متعال درخواست کنند. همچنین مناسب است تا در تمامی مکان های مقدس و مجالس جشن و سروری که در آن شب تشکیل میگردد این قرائت سوره یس و دعا و توسل همگانی انجام گیرد.
خانوم ِ خونه
22 خرداد 93 7:25
وای اینجا چه جای خوشگلیه، یعنی فقط دوساعت با تهران فاصله داره؟! مسافرت خیلی خوبه چه قد خوب که میتونی زود زود سفر بری
مامان آیدا
پاسخ
من از هر فرصتی برای سفر استفاده می کنم. اگر این سفر ها نباشه که دو روزه افسرده می شم
فرزند صالح
22 خرداد 93 7:25
وای اینجا چه جای خوشگلیه، یعنی فقط دوساعت با تهران فاصله داره؟! مسافرت خیلی خوبه چه قد خوب که میتونی زود زود سفر بری
ارام
22 خرداد 93 21:02
کوچه کوچه بنازم ز عابری که نیامد غزل غزل بنویسم ز شاعری که نیامد شکسته بغض غرورم در انتظار عجیبی دعا کنید بیاید مسافری که نیامد سلام عیدتون مبارک...التماس دعا
مامان آیدا
پاسخ
سلام به روی ماهتون. عید شما هم مبارک
منتظر لطف خدا
24 خرداد 93 12:44
خیلی زیبا می نویسی عزیزم انشالله به همین زودیا انتظارت به سر میرسه و دامنت سبز میشه . آمین واسه منم دعا کن
مامان آیدا
پاسخ
ممنون عزیزم هم برای لطفی که به من داری و هم برای مهربونیت
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد