سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

کودکانه

کیک مرغ و ریحون

1392/11/5 9:27
نویسنده : مامان آیدا
1,055 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان طبق قولی که دادم این عکس های کیک مرغ من هست. توضیحات مواد و نحوه پخت رو می تونید تو این آدرس بخونید.

http://kooodakaneh.niniweblog.com/post26.php

یا این آدرس:

http://kooodakaneh.niniweblog.com/post25.php

خمیر رو بصورت دایره پهن کنید. و به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید. حواستون باشه که مرتب باید کف رو ارد بریزید که نچسبد.بعد از اینکه تقسیم کردید بادست کم آرد روی سطح مثلث ها هم بپاشید تا وقتی بر می گردونید خمیر به سطح نچسبه!!

بعد مثلث ها رو برعکس می کنیم و با دست خمیر ها رو به هم وصل کنید تا روی سطح یه دایره به صورت زیر داشته باشید.

کف رو کمی مایونز و سس گوجه بریزید مثل پیتزا. بعد از اون مواد رو روی سطح بریزید. (کمی با فاصله از کناره ها).

بعد  لبه های مثلث را روی مواد برگردونید و به لبه های داخلی بچسبونید. سعی کنید برای اینکه مواد داخل به بیرون نریزد کناره ها رو بصورت سبد گرد کنید.

مال من اونطور که میخواستم شکلش خیلی مرتب نشد شما بهتر از من می تونید حتما.من خیلی عجله داشتم چون!!! دیگه الان آماده هست که خمیرتون رو تو فر بگذارید. یک زرده تخم مرغ رو با کمی نمک بزنید و با براش روی قسمت های خمیر روی سطح بمالید. بعد از اون کمی کنجد هم روی تخم مرغ ها بریزید و خمیر رو بگذارید داخل فر. توجه کنید که فر باید از قبل داغ داغ باشه و حرارت فر در موقع پخت بین 170 تا 180 باشه. تقریبا 45 دقیقه پختش طول می کشه و اینطوری میشه:

بعد تو ظرف دلخواهتون بگذارید و نوش جان کینیدخوشمزه

همانطوری که تو پستهای قبلم هم توضیح دادم اگر این غذا رو تو ظرف تفلونی درست کنید کرانچی میشه ولی اگر تو پیرکس درست کنید کمی نرم میشه. من خودم مدل پیرکس رو بیشتر دوست دارم. اینم عکسای مدل پیرکس:

 خمیر رو طوری پهن کنید که از لبه های ظرف کمی بالا بیاید. بعدا این لبه ها را کمی بسمت داخل و بسمت مواد باید بخوابونید. البته وقتی کارتون با سطح تمام  بشه!!! مثل دو تا عکس پایینتر!!

مثل عکس بالا کناره هارو کمی روی موادتون بیارید تا از مایع چیزی بیرون نریزد. چون مایع می سوزه و نما و مزه رو خراب می کند. مثل مدل حلقه ای زرده تخم مرغ رو با براش روی خمیر بریزید و کنجد بپاشید و توی فر بگذارید. با عرض شرمندگی  عکسی از این مدل بعد از فر نگرفتم.ناراحت ولی این مدل هم خیلی خوشگل میشه و چون کمی نرم تر از مدل حلقه ای هست من خیلی بیشتر دوست دارمخوشمزهخوشمزه چیدمانش هم آسونتره خیلی. دوست جونا خیلی این کیک خوشمزه است حتما امتحان کنید!! من هر بار که درست می  کنم همه اش تممون میشهخوشمزه دوستامون گاهی زنگ می زنن و می گن ما داریم میایم خونتون برامون کیک مرغ و ریحون درست کننیشخند. این مدل که توی پیرکس هست قابلیت تزیین راحت تر بهتون میده. نکته اینکه ، هر طور تزیین می کنید،روی مواد رو بصورت کامل نپوشونید تا رطوبت موجود داخل مایع کمی گرفته بشه و کف خمیر رو خیس  نکنه!! وااایییییی دلم خواستخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزه. نوشششششششش جونتون عکساش رو هم برای من بگذارید من کلی کیف کنمممممماچماچماچماچماچماچ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان سهند و سپهر
5 بهمن 92 9:58
خیلییییییییییییی باحال بود با عکس خیلی گویاتر بود توضیحاتت چقدرم شیک و خوشگل شده واییییی خیلی خوب بود آیدا خانوم کدبانو حتتتتتما درستش می کنم . خیلی خوشم اومد
مامان آیدا
پاسخ
نوش جونتون. خیلی شیک میشه دلم سوخت از مدل توی پیرکسش عکس نگرفتم
مامان فرخنده
5 بهمن 92 10:02
واي چه هنرمندانه آيدا جون معلومه خيلي خوشمزه ميشه دلم خواست اگه مليسا بذاره حتما درست خواهم كرد مرسي از دستور العمل خوبت دوست جون جوووووووووني
مامان آیدا
پاسخ
عزیززززم نوش جونتون.به ملیسا یه تیکه خمیر بده کمکت کنه!! من بچه بودم خیلی دوست داشتم دور و بر مامانم تو آشپزخانه باشم. بچه ها خمیر بازی دوست دارند
مامان سهند و سپهر
5 بهمن 92 11:46
باید خیلی هم خوشمزه بشه یکی از دوستان خواسته بود دستور نوشته تتو براش دادم حالا باید برم عکسهاشم براش آدرس بدم بیاد وبت و ببینه. کاش جور شه منم بزودی بپزمش
مامان آیدا
پاسخ
نوش جونتون. خانمی زیاد وقت نمی گیره ازت. اندازه پخت پیتزا وقت می گیره!! ایشاالله که زودی درست می کنی. من به توانایی های شما همه جوره ایمان دارم راستی حتی با دستور خمیر خودت هم میتونی درست کنی. من گاهی وقت ها که حوصله ندارم پودر خمیر پیتزای هانی کو می گیرم.!! اونم خیلی جواب میده و نیم ساعته آمده میشه برای کار!!
مهتاب
5 بهمن 92 23:15
وای ایدا ماشالله دختر تو چقدر هنرمندی .... افرین عالی بود من که بهت از 20 نمره 100 میدم نوش جونتون گلم
مامان آیدا
پاسخ
متشکرررررمخجالتم ندین
ادی
6 بهمن 92 12:32
مامان سهند و سپهر
7 بهمن 92 9:20
خیلی دلم میخواد اینو بپزمش. ببینم کی فرصت بشه درست کنم . پودر خمیر تابحال استفاده نکردم. دوست دارم از دستور خودت خمیر کنم. خلاصه کیس بعدیم اینه
مامان آیدا
پاسخ
بی صبرانه منتظرم عکساشو ببینم حتما تو پیرکس درست کن بخصوص دفعه اول!! نوش جونتوننن
marzi
7 بهمن 92 11:55
چند تا سوال: خمیر رو خودت درست کردی یا خمیر پیتزاست؟ اگه خودت درست کردی دستورش رو هم میشه بگی؟ با خمیر پیتزای آماده میشه درستش کرد؟
مامان آیدا
پاسخ
خانمی دستور خمیر ساده رو توی این پست بخون http://kooodakaneh.niniweblog.com/post24.php ولی از پودر خمیر پیتزای هانیکو هم من استفاده کردم و خیلی خوب و خوشمزه شده حتی از خمیر خودم هم بهتر شده. اینی که تو عکس می بینی رو خمیرش رو با همین دستور خمیر خودم درست کردم
مامان نرگس
16 بهمن 92 13:28
خوش به حال همسری و چه مامانی بشی تووووووووو
مامان آیدا
پاسخ
حالا از همسری بپرسی بهت میگه!!1
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد