سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

کودکانه

تیرامیسو

1392/11/5 12:50
نویسنده : مامان آیدا
1,898 بازدید
اشتراک گذاری

اینم تیرامیسوی من!!!قبل از تزیین البتهناراحت موقع سرو اینقدر سرم شلوغ بود که از بعضی از غذا ها  یادم رفت عکس بگیرم. هر چی خواهرم عکس داشت همونا برام مونده. من اصلا تیرامیسو دوست ندارم ولی این واقعا خوشمزه استخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزه

دستور فوق العاده این رو  من از وبلاگ دوست عزیزم مامان سهند و سپهر برداشتم  ، که اینم آدرسش هست:

http://twins.niniweblog.com/post165.php

حتما امتحان کنید خیلی عالیه!!خوشمزهخوشمزه

نکته: تیرامیسوی من چندتا فرق با دستور مامان دو قلو ها داشت اول اینکه من از بیسکویت لیدی فینگر استفاده کردم و دیگه اینکه چون پودر کاکائو نداشتم. از شکلات تلخ استفاده کردم. توی خونه شکلات تلخ تخته ای پارمیدا داشتم. همون رو توی 1 2 3 ریختم و پودرش کردم و روش ریختم. من شخصا مزه شکلات تلخ رو خیلی دوست دارم. ولی ممکن هست به هر ذائقه ای نخوره. بعد هم روی تیرامیسو رو با خامه زده شده و شکلات های سکه ای تزئیین کردم. از مامان دو قلو های گل ممنون که این دستور رو گذاشتن خییییییییلللللللیییییی خوشمزه بود حتما امتحان کنیدخوشمزه مهمون های من هم خوردن هم بردن!!!! یکی از دوستانمون که انگلیسی بود می گفت من تو ایتالیا هم تیرامیسویی که با رام درست میشه به این خوشمزه گی نخوردم.

ام ام ام   ،  جسارتا  رام یه جور  نوشیدنی حرامییییی هست که تیرامیسو اصلی ایتالیا رو با اون درست می کنن!!خجالت

چند تا عکس دیگه هم که از غذا ها داشتم رو  تو ادامه مطلب گذاشتم:

میز  مزه جات و سالاد و اینانیشخند

سالاد فصل با تخم آفتاب گردان و کنجد و پنیر رشته ای و کمی هم کرام بری

سوپ جو که در اولین فرصت دستورش رو براتون میگذارم . چون دیستورش باز متعلق به خودمه!!

خورشت آلو اسفناج

خوراک مرغ

پای توت فرنگی با سیروپ و خامه خیلی خوشم نیومد!! خیلی شیرین بود و کلی هم هزینه اش بالا شد هم توت فرنگی و هم سیروپش!! کلا به اندازه زحمتی که داشت نمی ارزید. فقط خوشگل بود.

اینم زرشک پلو که من چون خورشت هم داشتم زرشک رو دور تا دور ریختم که هر کس خواست با زرشک و هر کس خواست برنج ساده بکشه!! چون میزم جانداشت دو تا ظرف بگذارم.خجالت

 

 غیر از این ها سوفله  هم بود که از اون هم عکس نداشتمافسوس

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

نیلوفر
5 بهمن 92 11:10
آفرینننننن آیدا ماشاله چه باسلیقه ای هستی
مامان آیدا
پاسخ
خجالتم ندینمهمانی بود ا زاین کارا سالی یکبارهههه
مامان سهند و سپهر
5 بهمن 92 11:58
خیلیییییییییییییییییی زیبا شده راستی زرشک پلوتو چرا من نمیبینم ؟؟ عزیزم همونطور که حدس میزدم حسسسسابی کدبانویی ماشالا به تو خیلی خیلی خوشگل بود خوش بحال مهمونا واقعا پای توت فرنگیه خیلی خوشگل شده خیلی. خیلی هم خوشرنگ. وای دهنم حسابی آب افتاده آیدا جونی. منم سوپ جو آشپزیهای مامانمو درست کردم خیلی خیلی خوشزه شد. شما هم دستورتو حتما بذار درست کنم
مامان آیدا
پاسخ
اختیار دارین خانمی به پای هنرنمایی های شما که نمی رسه!! زرشک پلو که نبود شبیهش بود بعد هم یکم هم ته دیگش زیاد مونده بود سوپ رو هم الان میرم آشپزی های مامانم رو نگاه می کنم. دستور من یه دستور خانوادگی هست که من از مامانم یاد گرفتم و مامانم از مامانش!! یکم انداازه دادن برام سخته چون همیشه چشمی درست کردم. این دفعه یکم پیمانهخ کردم که براتون دستور بگذارم پای توت فرنگی رو هم. خیلی آسون بود ولی من مزه اش رو دوست نداشتم. زیرش بیسکویت و شیر بود که خمیرش کردم بعد روش کرم رویال ریختم و بعد هم با خامه زده شده یک لایه خامه روی همه توت فرنگی و سیروپ توت فرنگی رو هم روش. که سیروپ رو آماده خریدم. شاید هم برای همین دوست نداشتم. ولی خوشگل بود خیلییی راستش منم کلی گرسنه ام شددددد دروغ چرا
مامان سهند و سپهر
5 بهمن 92 12:00
برای تیرامیسو هم خجالتم دادی آیدا جون خوشحالم که خوب شد و خوششون اومد
مامان آیدا
پاسخ
وایی عزیزم خیلی عالی بود تازه من حوصله شما رو ندارم و خیلی نزدم خامه اش رو ولی واقعا عالی بود. دستت درد نکنه. راستی من یک کار دیگه ای که کردم این بود که شکرش رو هم از اندازه تو دستور کمتر زدم. برای همین کم شیرین شده بود. به ذائقه من که خیلی خوب شده بود.
سودابه
5 بهمن 92 12:13
آیدا جونم میشه بگی چند کیلویی ؟ من اگه اینا رو بپزم یحتمل میترکم مگه نمیدونی من تو رژیمم خو چرا با من چنین میکنی چرا منو تو این موقعییت قرار میدی زن حامله اینا رو ببینه که بچه اش میوفته خدا رو شکر که سرت شلوغ بود و نتونستی عکس بگیری کرک و پرم ریخت چقدر کدبانویی بانو
مامان آیدا
پاسخ
قربونت برم عصبانی نشو اینا سالی ماهی یکباره هر وقت خواستی بیا خودم برات رژیمی شون رو درست می کنم در مورد کیلو و اینها هم بی خیال شو!!! من همین کارا رو کردم که ترکیدم دیگه
سکوت
5 بهمن 92 13:01
وای چقدر این عکسا خوشمزس
مامان آیدا
پاسخ
lمیخوایی برات درست کنم بفرستم گلم؟!!
سودابه
5 بهمن 92 13:59
عزیزمی
مامان سهند و سپهر
6 بهمن 92 9:28
ایشالا عکسهای نینی خوشملتو با غذاهای خوشمزه ای که براش میپزی برامون بذاری
مامان آیدا
پاسخ
ایشاللهههچه دعای خوشمزه ای!!
مامان سهند و سپهر
6 بهمن 92 9:33
کد سوپ اینه یعنی من اینو درست کرده بودم : http://motherschef.niniweblog.com/post168.php
مامان آیدا
پاسخ
دیدمش گلم ممنون
نسرین (عزیز دل مامان و بابا)
6 بهمن 92 9:49
ایدااااااااااااااااا سارا نمیزاره من غذا ئرست کنم.تمام وقتمو میگیره. خودمو بکشم یه غذای ساده درست کنم. منم از اینا
مامان آیدا
پاسخ
عزیزممممعوضش میتونی سارا رو حسابیی بچلونی و بخوریش یه روز تعطیل بده باباش یکم با هاش بازی کنه بعد خودت یه غذای خوشمزه براشون بپز و 3 تایی نوش جان کنید. دوری گلم وگرنه حتما برات درست می کردم و می فرستادم
مهتاب
6 بهمن 92 10:10
وای ایدا بازم چیزای خوشمزه؟ افرین خانم کدبانو
مامان آیدا
پاسخ
عزیزمممایشاالله که مفید باشه برای دوستان
علامه كوچولو
6 بهمن 92 12:56
يعني پيام من نيومده؟
مامان آیدا
پاسخ
نه نیومده که؟!!!!
مامان سهند و سپهر
6 بهمن 92 16:54
خیلی قالبت خوشگله آیدا جون از سر کار نمیتونستم ببینم . یعنی باز نمیشد. الان از خونه که اومدم دیدم. مبارکه برای اونم فردا میام پیشت امروز یادم رفت بگم. من امروز از 12 تا 2 رفتم پاس درست حدس زدی که زود رفتم
مامان آیدا
پاسخ
مرسییی عزیزم.جدی می گی تقریبا ۱ ماهی میشه این قالب رو دارم قالب شما هم خیلی قشنگه بخصوص رنگش من دارای حس ششم بسیار قوی هستممممولی جدی قبول داری وقتی کسی پشت سیستم هست با وقتی نیست حس خاصی در مورد مطالب که میخونی یا می نویسی وجود داره؟!!! من کاملا حس می کنم که وقتی می نویسم کسی اون پشت هست یا نیست.البته همیشه نه!!!
مامان سهند و سپهر
7 بهمن 92 7:59
آره عزیزم کاملا جدی میگم چون من از خونه نمیتونم بیام وبلاگ همه دوستام عزیزم هنر کنم فقط سریع کاری که دارمو انجام میدم و میرم پیش سهند و سپهر...اونم چون ایمیل و بعضی چیزها رو از سر کار نمیشه چک کرد. بعضی قالب ها هم از اینجا اصلا دیده نمیشه اون حس رو هم منم کاملا قبول دارم دقیقااااا همینجوریه که میگی. حس ششمتو عشقههههههه
مامان آیدا
پاسخ
مامان دو تا وروجک دوست داشتنی بودن این چیزا رو هم داره دیگه خودتونو عشقه لوتیییی
مامان سهند و سپهر
7 بهمن 92 9:50
خصوصی
مامان آیدا
پاسخ
عزیزم گرفتم!! شما هم خصوصی
marzi
7 بهمن 92 11:24
سلام بر کدبانوی هنرمند. وای گشنه ام شد حسابی. چقدر اینجا همه چی خوشمزه به نظر میرسه. کارات عالیه. امروز هم روزه ام با دیدن وبت داغون شدم رفت. معده درد گرفتم. میدونی رو میزت چی از همه بیشتر بهم چشمک میزنه؟؟!! اون ظرف ترشیها. آب دهنم را افتاد بدجور. مهمونات خارجی بودن؟؟ اقوامن یا دوست؟ ببخشید کنجکاو شدم. هم اینجا و هم وب مامان دلارام و هم وب سپیده مامان درسا همش بخور بخوره. آدم اینجوری میشه منم دلم از همش خواست.
مامان آیدا
پاسخ
عزیززززممممممم قبول باشه خانمی!! ما رو هم دعا کن ترشی ها هم کار خودمه!! من کلا همه چیمو خودم درست می کنم!! البته ماه پیش رب رو دیگه آماده خریدم چون وقت نکردم!! ولی آبلیمو و آب غوره و ترشیجات و مرباجات و سبزیجات و.. همه رو خودم درست می کنم. یکم همسر جان هم مثل منه چون دیگه کمک هم دارم!! مهمون های خارجی هم داشتم که هم دوست بودن و هم فامیل ما چون خودمون اهل آذربایجان شوروی هستن مامان و بابا یکم فامیلامون تو دنیا پخش شدن و با خارجی وصلت زیاد کردن!! عزیزم میخوای برات درست کنم بفرستم؟!! عزیزم ممنون که بهم سر زدی!!من خیلی وقته شما رو لینک کردم البته ولی خوشحالم که اینجا دیدمتون
مامانِ عسل
7 بهمن 92 13:33
سلام عزیزم من درگیر امتحانات هستم. اونجایی هم که هستم نت ندارم (خونه پدریم) ولی با گوشی میخونم. خصوصا قسمت عروسی را دلم برای همتون تنگ شده شنبه بر میگردم
مامان آیدا
پاسخ
شدیدا دلتنگم خانمی انشاالله با موفقیت سر می کنی امتحانات رو. هر چند مطمئنم حتما همه رو با نمرههای بالا پاس خواهی کرد زودی بیاین که خیلی دلمون براتون تنگ شده!!آی جانم اون لپای گل انداخته از شیطونیشو ببوس
منتظر لطف خدا
7 بهمن 92 18:58
چه خوشمزهههههههه معلوم میشه دست آشپزش درد نکنه
marzi
8 بهمن 92 0:30
از آشنایییت خیلی خوشحالم. منم شما رو لینک کردم اونم با افتخار. بهتون سر میزنم. آفرین به شما که اینهمه کدبانو و خودکفایی. من از آدمهای اینجوری خیلی خوشم میاد. دلم میخواد خودم هم یاد بگیرم و تا حدودی انجام میدم. من چون ترشی دوست دارم، ترشیهام بهتر از شیرینیهام درمیاد. ولی باید اونم یاد بگیرم.
مامان آیدا
پاسخ
منم همینطور خانمی وقت داشته باشی سخت نیست . من بر عکس شما شیرینی جاتم خیلی بهتر میشه چون اصلا ترشی نه می خورم و نه دوست دارم.فقط برای سر سفره و همسر جان درست می کنم. این کارا فقط حوصله میخواد ممنون که بهم سر میزنی. بهتر شدی؟!!
مامان سهند و سپهر
8 بهمن 92 9:04
صبح زیبای شما بخیر آیدا خانم
مامان آیدا
پاسخ
سلام خانم زیبا!! صبح شما هم بخیر
مامان نرگس
16 بهمن 92 13:26
دوست باسلیقه ی منننننن .. الان من دلم همه ی اینارو میخواد چی کار کنم ؟؟؟ قشنگ آب دهنمو قورت دادم سر عکسا انقدر که من شکمو تشریف دارم
مامان آیدا
پاسخ
قربونت برم عزیزم!!! دلت نخواد اون آلوچه هم دلش میخواد انوخت!!!آدرس بده برات درست کنم بفرستم عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد