سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

کودکانه

ظرف سالاد برای مهمانی های شیک و کم تعداد

1393/1/24 14:42
نویسنده : مامان آیدا
1,559 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان. راستش چون عکس نداشتم تصمیم گرفته بودم که از غذا های مهمانی چیزی نگذارم. بعد بنظرم آمد شاید ایده این ظرف های شیک و خوشمزه برای دوستان جالب باشه. اینه که با شرمندگی که از نتیجه کار عکس ندارم سعی می کنم تو توضیحات مراحل رو بهتون بگم.

این ظرف هایی که می بینید از خمیر یوفکای معمولی که مخصوص غذا هستند درست شده. یوفکای من مارک Hastel ترک بود ولی ایرانی اون هم با قیمت مناسب همه جا پیدا میشه. خوب  کاری که من کردم یوفکای مستطیل رو به 4 قسمت تقسیم کردم. که میشه هر خمیر 4 تا خمیر کوچک!! بعد با فرچه سطح روی مربع ها رو به ماست آغشته کردم و خمیر بعدی رو بصورت لوزی روی قبلی قرار دادم.سطح خمیر دوم رو روغن زیتون زدم. من قالب های پای داشتم که اندازه اش مناسب بود بنظرم . شما می تونید اگر قالب مافین دارید از اون هم استفاده کنید.توی عکس قالب من مشخص هست.قالب رو کمی چرب کنید و خمیر های روغن زده روتوی قالب فرم بدید،بصورتی که بشکل بالا در بیاد. وسطش گود میشه و لبه های نازک خمیر بسمت بیرون بر می گرده!!بعد روش رو کند و یا مغز آفتاب گردون و یا سیاه دونه بپاشید و توی فر بگذارید.من فر رو از یک ساعت قبل روشن کرده بودم روی حرارت 180 درجه و تقریبا 10 دقیقه

.هیچ رنگش عوض نمیشه فقط وقتی توی فر دست می زنید سفت میشه.اگر گودی خمیر هنوز سفت نشده بود نگران نباشید بعد که خارج کنید و سرد بشه اون قسمت هم سفت میشه!!این ظرف های کوچیک و باشخصیت رو من سالاد فصل رو که از حالت معمول ریزتر خرد کرده بودم  رو داخلش ریختم و روش رو با گوجه فرنگی های گیلاسی و کمی هم پنیر رشته ای تزئین کردم . بسیار شیک و خوشمزه میشه و خوب مدل نو و قشنگی هست. من حدود 36 تا مهمان داشتم و تو این تعداد مجبور شدم دو تا ظرف بزرگ روی میز بگذارم ولی برای مهمانی های کم تعداد بسیار شیک و زیبا هست. پیشنهاد می کنم که حتما امتحان کنید و کلی بهبه و تعریف و تمجید از مهمان هاتون بشنوید نیشخند

 

نکته:دقت کنید این ظرف ها شکننده هستند و خیلی با محبت باهاشون برخورد کنیدنیشخند

دیگه اینکه سعی کنید تا آنجایی که ممکن هستند سالاتون آب نداشته باشه و اگر آب داشت نزدیک زمان سرو غذا ظرف هاتون رو پر کنید که نونش خیس و خمیری نشه.

عرض کنم که عرب ها یک سالاد دارند به اسم فتوش یا فاتوش. این سالاد رو درست می کنند و داخلش نون های نازک مخصوصی می ریزند که البته یوفکا نیست و از ذرت تهیه میشه ولی ترکیب این سالاد من با ظرفش تقریبا همون مزه رو میده و بسیار لذیذ و خوردنی میشه. تو این ظرف ها سالاد الویه هم قشنگ میشه و یا کشک بادمجان!! و.. امیدوارم که لذت ببرید و ببخشید که با سالادش عکس نداشتم چون دست تنها بودم و 40 تا مهمون گرسنه با 40 جفت چشم داشتند منو تو اشپزخانه نگاه می کردند که بهشون غذا بدمزباننیشخند

پسندها (2)

نظرات (10)

مریم.خلوت مادرانه
24 فروردین 93 13:17
به به چه ظرفای خوشگلی شده قشنگه. خمیرش همه جا گیر میاد؟؟
مامان آیدا
پاسخ
مرسی خانمی. اکثر سوپر مارکت ها دارند. البته این فروشگاه هایی که لوازم قنادی می فروشند هم دارند.
مامان فرخنده
24 فروردین 93 13:46
بي خود نبود آيدااااااااااجون چندروز مفقود شده بود داشته هنر نمايي ميكرده من توي اين ظرفها كشك بادمجون ريخته بودند را ديدم راستي مهمونات دوستهاي دانشگاهيت بودند
مامان آیدا
پاسخ
عزیز دلمی!! نه بابا مریض بودم داشتم می مردم. یجور مصمومیت ویروسی گرفته بودم هیچی توی دلم بند نمیشد. اا جدی؟!! من فکر می کردم ابداعی خودمه؟!! یعنی همینطوری به ذهنم رسید که نباید بد بشه!!پس قبلل از منم بوده!! نه مهمون هام فامیل های پدری همسر جان بودند که تا بحال دعوتشون نکرده بودم چون هر بار که میخواستم دعوت کنم یکی توشون می مرد و نمی شد
مامان فرخنده
24 فروردین 93 14:02
چه قدر خنديدم خدا رفتگان را ببخشه وبيامرزه اون شب پس فاتحه ميخونديد به لب و دهان اون مردگان هم برسه
مامان آیدا
پاسخ
عین خیالشون هم نبود کلی گفتند و خندیدند و زدند و رقصیدند و خوردنننننند و ریختند و رفتندولی سنگ تمام گذاشتم براشون طوری بود که همسر می گفت اینا معمولا تعریف که نمی کنند از کسی بر عکس یه بهانه هم پیدا می کنند تیکه بندازند!! ولی تمام وقت همه اش تعریف و تمجید بود. کلی کیف کردم دروغ چرا
مامان فرخنده
24 فروردین 93 14:18
عزيززززززززززم تو هزار آفرين داري ببين ديگه چيكار كردي كه خاندان شوهري ازت تعريف كردند تازه مريض بودي وگرنه كه اون بنده ها موقع رفتن انگشت ديگه نداشتند
مامان آیدا
پاسخ
قربونت برم مهربون شما به من لطف داری همیشه..ولی جدا کلی چسبید بخصوص که با توجه به شناخت خودم و حرف های همسری منتظر تیکه و ها و متلک هاشون بودم.بسی چسبیییییید
فرزند صالح
24 فروردین 93 20:18
چه باحاله اما چرا این شکلیه سالادو کجای این میشه ریخت دقیقا؟ بعد خود اینو بذاریم تو ظرف؟ نفری یکیه؟ ببخشید سوالام اینقد خنده داره ها، تاحالا ندیده بودم همچین چیزی
مامان آیدا
پاسخ
وسطش گوده دیگه تو اون عکس اول کاملا مشخص هست که گوده من همه رو توی یک سینی گذاشتم و هر کس خواست برای خودش یکی برداشت ولی اگر تعداد کم باشه می تونید توی ظرف هر کس یا توی پیشدستی کنار ظرف بگذارید قشنگ میشه. اندازه اش کاملا مناسب نفری یکی هست ولی حتما چند تا بیشتر درست کنین چونممکن هست بشکنه یکیش و ضمن اینکه که می تونید این ظرف ها رو تامدتی نگه دارید برای دفعات بعد. به گمانم توی فریزر میشه!! مثل نان برخورد کنید با هاش
سودابه
24 فروردین 93 21:17
خدا بد نده عزیزم پس تو هم مسموم شده بودی مثل من به به بازم هنر نمایی کردی رژیم در چه حاله ؟
مامان آیدا
پاسخ
بد نبینی گلمخخخ رژیم نمی خوام با همین مریضی تو دو روز 5 کیلو دادم رفت ولی رژیم دیگه نگرفتم. تا تونستم تو عید از خجالت خودم هم در آمدم. ولی الان یک هفته ای هست که غذا رو کم کردم و بعد از 8 شب هیچی نمی خورم. از امروز هم می رم ورزش ببینم چی میشه!!
مامان سهند و سپهر
25 فروردین 93 7:48
وای عالیه آیدا جون منم از اون غذاهای خوشمزه تو میخوام خوش به حال اون مهمونااااااااااا
مامان آیدا
پاسخ
کاش عکس داشتم برات میگذاشتم. خوب شده بود میزم خیلی
مامان سهند و سپهر
25 فروردین 93 7:50
من از وب آشپزی های مامانم قسمت غذاهای انگشتی این مدلی توش گوشت چرخ کرده و قارچ ریخته بودم گذاشته بودم توی فر خیلی باحال شده بود . ولی ایده سالاد جدید بود برام و باید خیلی شیک و فانتزی و زیبا شده باشه آفرین آیدا جون
مامان آیدا
پاسخ
همون دیروز که این پست رو گذاشتم یه سر به وبلاگ آشپزی شادی جون زدم. دیدم یه مدلیبا خمیر فیلو درست کرده و توش کوکو سبزی ریخته اونم جالب بود.
مامان سهند و سپهر
25 فروردین 93 9:43
آره کاش عکس داشتی آیدا جونم . میز شام باشکوهت رو میدیدم خانوم کدبانو
مامان آیدا
پاسخ
ما به انگشت کوچک دست شما هم نمی رسیم مهربان
مهتاب
26 فروردین 93 15:01
عالیه آیدا جون افرین کاش عکس کاملش هم بود
مامان آیدا
پاسخ
حالا دفعه دیگه که درست کردم سعی می کنم عکسش رو بگیرم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد