سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 12 روز سن داره

کودکانه

بهار دل من

1393/1/17 10:36
نویسنده : مامان آیدا
532 بازدید
اشتراک گذاری

خوب سی و سومین بهار هم داره سپری می شه!! این کامنت قرار بود پر از شور و انگیزه بشه البته هست ولی خوب این ها هم بخشی از واقعیت هست که در جریانه و من رو اصلا ناراحت نمی کنه فقط بی حسم نسبت بهش!! نمی دونم چرا مردم بین بهار و فصل های دیگه فرق می گذارند.واقعا این تبعیض تو روحیه فصل های دیگر تاثیر می گذاره!!!! باور کنید.. خوب الان بهار شد چی شد؟!!!سوال 

کوچولو که بودیم خیلی فرق داشت بهار که می شد برامون لباس نو و کفش نو می خخردیند همه بهمون اسکناس های رنگی رنگی  می دادن و عروسک و کادو های قشنگ قشنگ می خریدند . یه عمویی بود بهش می گفتند نوروز فقط روز اول عید یهو می میومد زنگ در خانه رو میزد و خودش هم می رفت بابا می گفت سرش شلوغه باید سر بزنه به بقیه بچه ها!!ههه 

خب هی هر سال بدو بدو می کنیم که بهار بشه بعد میگیم سال نو شد خب اصلاچرا مثلا تابستان ها سال نو نمیشه؟!!!الان مثلا شما یکسال  الان یهو فرق کردین؟!! من که فرق نکردم!! دقیقا مثل رژیم لاغری می مونه که هی میگیم از فردا!!!! خب بهار هم همون فرداست !! میاد و میره و تابستون میاد... من واقعا فرقی احساس نمی کنم. هر سال هم که میشه بیشتر بی حس میشم!! خب قبلش هی می گیم عید بیاد اینکار رو می کنیم. ایشالله تو سال جدید اینطوری میشیم!! خخخ خب نمیشه عید نباشه و ما تغییر کنیم و کار هایی رو که می خواییم انجام بدیم؟!! حتما باید روی روز هامون اسم بگذاریم که خودمون رو مجبور کنیم؟!! اصلا مگه اول فروردین با دوم فروردین فرقی هم دارن؟؟ یا با 1 شهریور؟!! چی بگم والا؟! نگید تو بچه نداری برات اینقدر بی تفاوت می گذره!! چون خودم می دونم!!نیشخند 

این ورژن اصلا ورژن غمگیننانه و منفی بافانه ای نیست!! به هیچوجه!! انصافا الان از اینکه گولمون می زدند و حداقل 15 16 تا بهار مارو با عمو نوروز و بهار و سال نو عیدی خوشحال نگه می داشتند و وانمود می کردند که خیلی عید روز های مهمیه و ار همه مهمتر پیک های شادی هم قرار نیست تعطیلات رو خراب کنه !!!!! از مامان بابای عزیزم سپاس گزارم.. حداقل 15 16 سال دلخوش سال نو و بقیه این چیز ها یه شادی مضاعفی رو تجربه می کردیم!! من که شخصا هر چی می گذره بیشتر بی تفاوت میشم نسبت به عید!!

این پست پست تبریک یه روز خیلی خیلی خیلی معمولی مثل همه روز های خداستنیشخند که البته برای شما مامان های نازنین بهش می گن عید.. و باید کلی کار با عمو نوروز هماهنگ کنید. کوچولو های نازنیننتون رو شاد کنید!!  امیدوارم همه روز هاتون افتابی و شاد و خندان باشه!! مثل عید!!!ماچ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

مامانِ عسل
17 فروردین 93 10:45
سلام خانوم... دلمون براتون تنگ شده بود ... چه خوب که هستی سال نو مبارک باشه... درسته که همه فصل ها زیبا و جذاب هستن یعنی هرکدوم ویژگی خودشون را دارن ولی بهار یعنی نو شدن.... تازه شدن
مامان آیدا
پاسخ
سلام مهربانتر جان سال نو شما هم مبارک باشه برای من مثل بقیه روز هاست واقعا ولی بالاخره نوشدن و متولد شدن در باور ایرانی ها ویژگی فصل بهاره!! میدونی بقیه جاهی دنیا بغیر از بحث تولد مسیح و ... تصورشون بر اینه که اول ژانویه که میشه دی بهمن ماه فصل نو شدن هست؟!! انها معتقدند که بستر و پروسه زنده شدن گل و گیاه ها و از بهمن هست و نه از فروردین!! به هر حال من بهار رو خیلی دوست دارم و واقعا فصل نو شدن هست به گفته شما ولی هر دو تاش برام یه معنی میده!! یه روز دیگه!! یکیش سرده و یکیش باد میاد و باراوونیهه!!
مامان فرخنده
17 فروردین 93 13:03
كاملا با نوشته ات موافقم واقعا همه فصلها تند تند مياند و ميرند اين عمر ماست كه خيلي خيلي زود داره سوار بر اسب بخار ميگذره . اميدوارم يه تغيير شاد و اساسي توي زندگيت بيوفته نگران نباش همه چي حل ميشه سال نو را با بي انگيزگي شروع نكن خانم فعال
مامان آیدا
پاسخ
قربونت برم مهربونم. من کاملا با انگیزه و پر انرژی ام هیچ وقت به این خوبی نبودم واققعا این نوشته من هم از سر بی انگیزگی نبود فقط می خواستم بگم آدمها دور و برشون و روز هاشون رو همونطور که می خوان و یا عادت کردند بهش می بینن. اگر روز اول فروردین اسم عید رش نبود یه روز مثل بقیه روز ها بود. یعنی هست. حالا اگر با دید دیگه ای نگاه کنیم تغییر رو حس می کنیم. هر روز میتونه عید باشه و هر روز میتونه شاد باشه!! لازم نیست یه اسم بگذاریم روی یک روز که اون روز رو شادی کنیم. منظور من این بود خانمی
سکوت
17 فروردین 93 14:06
سال نو مبارک با تاخیر زیاددددددددد
مامان آیدا
پاسخ
سلام عزیزم سال نو شما هم مبارک
marzi
17 فروردین 93 17:55
سلام آیدا جون. سال نو مبارک. ایشاالله سال خوبی پیش روت باشه. اتفاقا کلی فرق میکنه. من برعکس تو تازه دارم نوروز رو درک میکنم. بهار بهترین فصله. فصل زنده شدن. فصل پایان نا امیدی. فصل جاری شدن رود و دراومدن برگ درختان خشکی که اینگار مردن. بهار یعنی خدا چقدر دقیق و معجزه گره. یعنی میتونه همه چی رو در حالی که دارن نابود میشن و از بین میرن دوباره بسازه. میتونه دوباره به ما حس مادری ببخشه. میشه به لطف خدا که شامل همه ی موجودات میشه امید داشت و منتظر بود تا خدا در ذهن و دل ما نو شدن بیاره. بقیه فصلها بجای خود قشنگن. اگه زمستون سرد و بی روح نبود بهار اینقدر زیبا و شگفت انگیز نبود. درسته روزها مثل همه. و هرکس بخواد میشه از فردای اون روز تغییر کنه اما در بهار همه چی تغییر میکنه نه فقط آدم. بهار بهترینه. بهارت زیبا.
مامان آیدا
پاسخ
سلام خانمی منم فصل بهار رو خیلی دوست دارم پر از مناظر چشم نواز و دلپذیر هست. اصلا هم قصد عوض کردن فکرت رو ندارم از نظر تئوری و علوم پایه زمستان بخصوص دو فصل آخرش هست که همه چی نو شدن و زنده شدن رو از سر می گیره!! فقط نتیجه و زیباییش رو تو بهار به چشم می بینید. و اگر نه درختان در پاییز می میرند و از زمستان آماده می شن که دوباره سبز و زیبا بشند.ولی از نظر احساسی شما به زیبایی بیان کردی. من هم واقعا بهار رو دوست دارم. عاشق رنگ خوشرنگ تازگی برگ ها هستم. واقعا معتقدم هیچ نقاشی نمی تونه این همه رنگ سبز رو در کنار هم به این زیبایی قرار بده و چنین مناظر بدیعی خلق کنه!!
نیلوفر
17 فروردین 93 21:16
چه جالب منم در مورد عید همین حس و دارم. به نظرم فقظ اسفند و از چشم میندازه. خوش اومدی عزیزم. سفر خوش گذشت؟؟؟ دلم برات یه ذره شده بود
مامان آیدا
پاسخ
ممنون عزیز دلخیلی خوب بود.. کاملا از نو ساخته شد روانم حالا تا نخودچی هام تمام بشه،پر از انرژی و انگیزه ام
مامان سهند و سپهر
18 فروردین 93 8:32
چه طوری جیگر؟ خوبی ؟ هستی امروز؟ میگم نظر من کووووووووو
مامان آیدا
پاسخ
سلام عزیزم هستم!! نظر شما هر چی باشه چشم بسته قبوله!! فقط نرسیده
مامان سهند و سپهر
18 فروردین 93 9:26
آیدااااااااااااااااااااااااااااااااااااا این پستت دو بار پست شده بود شاید روی اون یکی بوده ؟؟؟ حذفش کردی؟
مامان آیدا
پاسخ
نه مطمئنم که !! چون مامان عسل هم پست رو فرستاده بود برام. چک کردم اونی که روش پست داره رو حذف نکنم نیامده. نی نی وبلاگ گشنه بوده خوردتش
مامان سهند و سپهر
18 فروردین 93 9:28
راستی مرسی منم خوبم و خوابالو خصوصا بعد از اینهمه تعطیلی و عادت به خواب... باز امروز سهند و سپهر صبح زود بیدار شدن و ولم نمیکردن! هی گریه میکردن و راضی نمیشدن بمونن پیش پرستارشون حالمو گرفتن
مامان آیدا
پاسخ
الهی بمیرم!! خب مامانشونو می خوان!! خیلی سخته می دونم. دختر عمه منیکی داشت هر روز همین بساط بود.. خیلی غصه می خورد ولی کاریش هم نمیشد کرد. همون موقع هم من کلی دلم ریش می شد برای بچه اش. خخخ خواب رو که نگو!! من دور چشم هام قرمز شده و می سوزه از خواب
مامان سهند و سپهر
18 فروردین 93 11:06
آره . خدا کنه زودی عادت کنند! قبلا اینجوری نبودن این ساز سال جدیدشونه که میزنن! نمیدونم شاید بذارمشون مهد بهتر باشه ؟ اصلا نمیدونم باز از یه طرفم میترسم بدتر بشه اگه اینکارو کنم... نمیدونم فعلا باز سردرگمم
مامان آیدا
پاسخ
مهد خوب ، خوبه ولی کلی حرف های زیبا یاد می گیره بچه امیددوارم زودی حل شه این حالشون چون می دونم برات خیلی سخته
مامان سهند و سپهر
18 فروردین 93 12:10
میدونی بیشتر میترسم که هی مریضی های مختلف بگیرن توی مهد . والا حرفها رو که بالاخره یاد میگیرن!! مدرسه که میرن دیگه بهرحال! این حرفهای زیبا هم چاشنیه دیگه! ولی از دو تا چیز میترسم یکی همین بیماری های ویروسی یکی هم اینکه از اونجا هم زده بشن و نخوان بمونن اونجا! بهرحال هنوز نمیدونم چیکار خوبه براشون. آخه برای این به فکر مهد افتاددم که تنوع میشه براشون از خونه درمیان صبح تا عصر توی محیط آموزش و بازی و تعامل با بچه های دیگه میفتن و این مفیده. ولی خب معایبشم قابل چشمپوشی نیست... خب تو چیکارا میکنی؟ کار زیاده الان یا نه ؟
مامان آیدا
پاسخ
میام پیشت
مامان فرخنده
19 فروردین 93 7:46
سلام آيدا جون صبحت به خير قالب جديد مباركه خيلي خوشمل وخوش رنگه عسل راستي مسافرت خوش گذشت
مامان آیدا
پاسخ
سلام عزیز دل میام پیشت
مامان سهند و سپهر
20 فروردین 93 8:54
سلام آیدا جونم خوبی؟ باز کامنت دیروزم نیومده ؟ کی میخوره کامنتهای من رو وسط راه !؟ خب خودت چطوری؟ خوشی؟
مامان آیدا
پاسخ
سلام عزیزم خوبی؟!!دیروزیت نرسیده ولی این رسید
مهتاب
20 فروردین 93 12:02
سلام عزیزم سال نو مبارک منم کاملا با حرفات موافقم لحظه قبل و بعد سال تحویل هیچ فرفی با هم ندارند همه اش تکرار روزها و .....
مامان آیدا
پاسخ
سلام عزیزم سال نوی شماهم مبارک چی گذشته بهت دختر!! خوبی الان؟!!
مامان سهند و سپهر
21 فروردین 93 8:47
نگرانتم.............
مامان آیدا
پاسخ
عزیزمیشرمنده نبودمخوبی مهربون؟!!
مهتاب
23 فروردین 93 11:35
ممنونم عزیزم بهترم ولی استراحت مطلق یه جورایی توی خونه خونه حبس شدم
مامان آیدا
پاسخ
خوب استراحت کن عزیزم عوصض وقتی نی نی بیاد همه اینها یادت میرهمواظب خودت باش خانم خانم ها
مامان فرخنده
23 فروردین 93 13:00
آيدااااااااااااا جونم سلام خوبي چرا خبري ازت نيست سرت حتما خيلي شلوغه اميدوارم حالت خوب باشه
مامان آیدا
پاسخ
سلام عزیزم هستم چند روزی خیلی شدید مریض بودم که رفع شد. مهمان هم داشتم خیلی شلوغ بودم. حدود 40 تا مهمان داشتم یک یکم شلوغ می خونمتون ولی فرصت نمیکنم کامنت بگذارم.بویژه که اکثرا با موبایل میام. شرمنده عزیزم میام سر فرصت پیشت.عروسک خانم رو ببوس بهش بگو مامان عروسکش رو ببوسه
مامان سهند و سپهر
24 فروردین 93 12:10
منتظرم همچنان راستی امروز پاس گرفتم تا نیم ساعت دیگه میرم.
مامان آیدا
پاسخ
برو ولی زودی بیا
مامان نرگس
24 فروردین 93 20:08
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد