سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

کودکانه

دستور تهیه خمیر پیتزای ساده

1392/10/23 11:32
نویسنده : مامان آیدا
569 بازدید
اشتراک گذاری

خوب قول داده بودم دستور خمیرم رو براتون بگذارم.خیلی ساده است و مواد کمی هم میخواد خیلی ترد و خوشمزه میشه.

۱.۵ لیوان شیر, نصف لیوان روغن, نصف یه ذره بیشترقاشق مرباخوری بیکینگ پادر یا جوش شیرین, نمک یه کمی. آرد سفید به میزان لازم.

خوب اول باید بگم چون من همیشه چشمی مواد رو اضافه میکنم یکم پیمانه دادن سخت بود.پیمانه من معمولا لیوان های لومینارک هست .خوب شیرتون رو حتما از تو یخچال در بیارید که خنک باشه اگرهم پر چرب باشه یه کوچولو خمیرتون نرم تر میشه.شیر و نمک و بیکینگ پودرو تو یه ظرف بریزید حل که شد روغن رو قاطی‌اش کنید.بعد خیلی آروم و کم کم آرد رواضافه کنید و هم بزنید.با دست خیلی راحته من از این دستکشای جراحی دارم میفتم به جونش.آرد رو بقدری اضافه کنین که دیگه  خمیر بدست نچسبه.خیلی ورزش ندید همینکه یه خمیر لطیف شد آماده است.برای همین هم باید کم کم اضافه بشه که بتونید تشخیص بدیدش.بعد که خمیر آماده شد روشو با یه نایلو بپوشونین و ۲ ساعت بگذارید یه جای گرم خونه.البته نه گرمای مستقیم ها!!!!وگرنه روغن میندازه.دیگه بعدش هم خمیرتون رو میتونید استفاده کنید.

یه فوت دیگه هم در مورد پیتزا اینه که پیتزا تون رو تو ۳ مرحله بپزین.اول خمیر رو که ته دیس پهن کردین تنها بگذارین توی فری که از قبل داغش کردین حدود ۷ ۸ دقیقه بعد بیارینش بیرون مواد رو روش بچنین منم مثل مامان دو قلو ها دو سری پنیر میریزم که خوشمزه میشه خیلی.پنیر رویی رو با مواد نمیریزم چون یه وقتایی میسوزه و من دوست ندارم.برای همین مواد رو دوباره میذارم تو فر و وقتی که خوب پخت تو ۱۰ دقیقه آخر پنیرمو میریزم و دوباره میذارم تو فر و چند دقیقه با شعله بالای فر میذارم حسابی طلایی شه.

از پنیر پارامژان که زرد رنگه هم پیشنهاد می کنم لابلای پنیر پیتزاتون استفاده کنین. وایییی چقده دلم خواستت.امیدوارم که درست کنین و حالشو ببرین. حالا فردا با این خمیر یا خمیرای خودتون یه دستور مخصوص آیدا میذارم براتون.ماچ

بعدا نوشت: اینو بیشتر برای نسرین جون توضیح می دم: حرارت فر ها معمولا متفاوت هست  من فرم رو با شروع کار چیدمان پیتزا یا حالا هر غذای دیگه روشن می کنم و درجه رو رو 200 می گذارم که حسابی داغ باشه. بعد که پیتزا رو می گذارم تو فر .بعد از 5 دقیقه حرارت رو روی 180 یا 170 میگذارم.تا بپزه. بعد که پنیر رو روش  می ریزم دوباره حرارت رو تا 200 یالا می برم.ولی به رنگ خمیرتون هم نگاه کنید. اگر می بینید تو ده دقیقه اول داره سفت میشه حرارت رو کم تر کنید. یا اگر پنیر رو دیر ریختید و دیدی که رنگ خمیر زیرش داره تغییر می کنه. حتما حرارت رو بالا تر نبرید و با همون 180 بگذارید تا پنیر اب بشه. دوبار درست کنید چشمی یاد می گیرید. نوش جونتون

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان سهند و سپهر
30 آبان 92 9:10
به به سرآشپز مامان آيدا دستت درد نکنه مامانیییییییییی حتما درست می کنم یه دستور پیتزای ماهیتابه ای بود که توش بیکینگ پودر میزدن بجای خمیر مایه و درستش کرده بودم و توی ماهیتابه پخته بودم خیلی خوب شده بود این هم حتما عالی میشه . توی خمیرش کمی هم آویشن زده بودم. منتظر دستور ویژه آیدا خانوم هم هستیم
مامان آیدا
پاسخ
با آویشن هم نباید بد بشه
نسرین (عزیز دل مامان و بابا)
23 دی 92 13:16
مرسی خاله ایدا. ولی من نمیتونم بخولم اخه واسه سارایی خوب نیس.
مامان آیدا
پاسخ
خوب اشکال نداره چند وقت دیگه که تونستی یه سینی بزرگ بزرگ برای خودت درست می کنم.
علامه كوچولو
24 دی 92 9:17
پيش به سوي خمير خونگي
مامان آیدا
پاسخ
نوش جونت
مامان سهند و سپهر
25 بهمن 92 10:04
سلام آیدا جون امروز میخوام اینو درست کنم الان دارم میرم که خمیر کنم پیتزا داریم امروز
مامان آیدا
پاسخ
نوشونتون.ایشاالله که خوشتون بیاد
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد