سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

کودکانه

کیک مرغ و ریحون آیدا

1392/8/30 11:42
نویسنده : مامان آیدا
644 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم,

مرغ دوتا سینه و یک عدد ران,پیاز داغ,قارچ یه بسته کوچک,فلفل دلمه اختیاری, ریحان تازه یک دسته

این مواد به اختیار خودتون میتونه کم و زیاد بشه  .مرغ ها رو آبپز کنید ولی رب نریزید.با یه دونه پیاز و زرد چوبه نمک و فلفل و چند تا برگ بو گمونم اسمش اینه بگذارید حسابی بپزه.وقتی پخت اول خمیر رو  طبق دستور پست قبلی یا طبق دستور خمیر هایی که دارین و یا حتی پودر خمیر آماده درست کنین و بگذارین تا به اصطلاح ور بیاد.حالا مرغها رو استخوانهشو در بیارید و به تکه های خیلی کوچیک تقسیم کنید .تکه ها باید کوچولو باشه ریش ریش نکنید چون قیافش قشنگ نمی شه.حالا به ترتیب در یه ماهیتابه پیاز رو سرخ کرده مرغها رو به اون اضافه کنید تا کمی سرخ بشن نمک و فلفل و پودر سیر رو هم علاوه کنید بعد قارچ رو بریزید و بگذارید مواد با آب قارچ کمی بپزن.در آخر ریحان رو که حسابی ششتید و خورد کردید به مخلوط اضافه کنید.من کلا به اکثر غذا ها آویشن میزنم  زدنش ایرادی نداره ولی چون ریحان خودش عطر فوق العادهای داره حیفه.ریحان خیلی سریع نرم میشه بنابر این بلافاصله رب را اضافه کنید و بعد از یه تفت سریع به اندازه نصف لیوان آب بریزید.طوری که رب شما حل بشه تو آب ولی هر چی آب بیشتر بشه بیشتر باید صبر کنید تا مایع کا ملا آبش روبکشه. در واقع از مایع ما کارونی یکم سفت تر میشه.بعد از اون مایع رو کنار  بگذارید تا کمی سرد بشه.

ظرفی که استفاده میکنید .

من این غذا رو هم توی قالب های سوراخ دار مخصوص کیک د رست کردم که تفلون هست هم توی پیرکس. توی تفلون کمی خرت خرتی میشه چی میگن چیپسی میشه و توی پیرکس مثل کیک میشه بسته به ذائقه داره من پیرکس رو ترجیح میدم.

بهر حال هر قالبی که استفاده می کنین رو کفش رو کمی چرب کنید و با دستتون کمی آرد بپاشید روش.بعد خمیر رو نصف کنید .توجه داشته باشید وقتی خمیر رو میخوابونید کف ظرف باید تا میتونید نازک باشه ولی اضلا سوراخ یا پاره نشه.اگر پارگی داشته باشه مایع ازش بیرون میزنه و میسوزه.نکته دیگه در مورد خوابوندن خمیر اینه که خمیر رو طوری اندازه کنید که علاوه بر اینکه کف ظرف رو بپوشونه دیواره ها رو هم بگیره وکمی هم ازش بالا بزنه. بعد که خمیر رو باز کردین کفش رو خیلی کم سس مایونز و سس گوجه بزنید و مواد رو تو سطح پخش کنید.منظورم مایع مرغمون بود.بعد روش پنیر پیتزابریزید.

حالا مرحله دوم خمیر پیتزا: تقریبا باز به خودتون بستگی داره تنها نکته اش اینه که باید  کامل روی مواد پوشیده نشه

من معمولا حسیری درست میکنم.خمیر باقیمانده رو به ۸ ۹ قسمت تقسیم کنید و اونها رو بصورت نوارهای روبانی شکل در بیارید و یکی در میان عمودی و افقی روی کیکتون بگذارید.نوار ها که تمام شد یه شکل حصیری روی غذا تون دارید.  چند سطر بالاتر گفته بودم خمیر زیری باید تا کناره های ظرف رو بگیره.حالا اون کناره ها رو بر گردونید روی گوشه های کیکتون.الان نمای غذا تون مثل پای سیب شده!!!!! دیگه تقریبا آماده است.فقط یه زرده تخم مرغ رو با کمی نمک و فلفل بزنید و با یه فرچه روی حسیر هاتون بمالید.بعد هم اگر کنجد دارید روش بپاشید  و بگذارید توی فر که از قبل روشن کردید.من روی حرارت بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میگذارم و تقریبا ۴۵ دقیقه طول میکشه.زمان دقیق ندارم بهش سر بزنید روی حسیر ها مثل نون طلایی میشه. این بار که درست کردم حتما عکسش رو میذارم هم خوشگل میشه  و هم بینهایت خوشمزه. تو پست بعدی یه روش دیگه چیدن خمیر رو تو تفلون براتون می نویسم.خیلی با تبلت نوشتن سخته.غلط هامو به بزرگی خودتون ببخشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان سهند و سپهر
2 آذر 92 11:33
مامانی منتظر می مونم عکسشو بذاری بعد اینو درست می کنم ولی حسابی دهنم آب افتاده و هوس کردم مرسیییییییییییییییییییییییییییییییی از اینکه دستور غذاهای خوشمزه برامون میذاریییییییییی
مامان آیدا
پاسخ
حتما بگذار یکم حالم جا بیاد درست میکنم عکسشو میذارم براتون
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد