سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

کودکانه

دکتر عارفی و ... (2)

1393/2/22 8:13
نویسنده : مامان آیدا
849 بازدید
اشتراک گذاری

حرف جدیدی نبود یا چیزی که نشنیده باشم. قبل از اینکه وارد مطبش بشم ،مرتب داشتم با خودم رویاپردازی می کردم که چه اتفاق فوق العاده ای میشد اگر الان برم تو اتاقش و دکتر عارفی معاینه ام که می کنه بگه: واسه چی اومدی پیش من تو که حامله ای!!!واااایییی که چقدر فوق العاده بود اگر این اتفاق می افتاد!!!خندونک 

 به هر ترتیب من فقط سرم رو تکان دادم و خیلی آروم گفتم: دکتر x معتقد بود که با احتیاط  میشه امتحان کرد!!!

کاغذ هام رو جلوی من گذاشت و گفت  که نمیشه روی شانس و اگر و شاید!!اگر اون همکارم با این شرایط انتقال میده حتما دلایلی برای خودش داره!! ما اینجا باید واقعیت ها رو بگیم به مریض!! بااین شرایط فکر میکنم برو همون دکتر x کارت رو ادامه بده!!!

  منم خیلی مقاومت نکردم نمی خواستم حال خوبی رو که از قبل از ورود به مطب داشتم از بین ببرم،سرم رو پایین انداختم و کاغذ ها رو جمع کردم..یکم حالم گرفته شد اعتراف می کنم....ولی منتظر بودم که من رو قبول نکنه!!  دکتر ادامه داد:  خوبی دکتر X اینه که همه مراحل درمان رو یکجا می تونی طی کنی و کاملا تحت نظر.......!! یکم دیگه از کلافگی یهو اشکم سرازیر شد. این روز ها خیلی کم طاقت شدم با هر تلنگری مثل ابر بهاری گریه می کنم. با همون حالت عصبی گفتم: نمی خوام دیگه برم نوید!!! دکتر داشت نگاهم می کرد که ادامه دادم: خانم دکتر اونجا مثل گوسفند برخورد میشه با آدم!!! هر بار 6 تا 6 تا جنین منتقل می کنند و بلکه بشه بلکه نشه.. آخرش هم میگن ا این دفعه نشدی؟!! خارج رحمی شدی؟!!! آخی اشکال نداره دفعه بعد... اصلا علت یابی نمی کنند که خوب چرا خارج رحمی شدی؟!! چرا 6 تا جنینت نگرفت. اصلا کیفیت داشت جنین هایی که منتقل شد.....

خلاصه همینطور گفتم دیگه!!! همینطور هم داشتم تند تند کاغذ ها رو جمع می کردم که برم که  دکتر کاغذ ها رو از دستم گرفت و روی میزش گذاشت. گفت بیا بخواب یه سونو بکنمت اشکاتو هم پاک کن!!غمگینگمونم دلش برام سوخت نه؟!!

 خلاصه خوابیدم و خانم دکتر با دقت همه چیز رو بررسی کرد. بعد همونطور که داشت می نوشت تند و تند بهم توضیح داد.

- -وقتی یک مریض PCO هست به این معنی هست که حرکات لوله های و انقباضات  رحم حالت نرمال خودش رو نداره، در یک چنین کیسی وقتی جنین رو تو لوله های منتقل کنی همان روش زیفتی که دکترت انجام داده برات. خیلی احتمال خارج از رحمی بودن بالا میره. چون حرکات لازم توی لوله ها برای رسیدن جنین به رحم انجام نمیشه و جنین قبل از رسیدن به رحم رشد می کنه و به بدنه لو له ها می چسبه!!در نتیجه زیفت روش مناسبی برای شما نیست!! ولی اینکه خارج رحمی شدی یک نکته مثبت هم داره و اینکه اگر این جنین در جای درستش شروع به رشد کنه بدن شما آماده پذیرایی ازش هست و شانستون رو بالا می بره.... من فکر می کنم با کم کردن وزنت حتی شاید بتونیم بصورت طبیعی برات کاری بکنیم و فقط بعد از بارداریت مراقبت های خاص لازم داری!!

بعد نگاهم کرد و گفت:خوب پس بیا چند تا قانون و قرار بگذاریم  ،قانون شماره 1، 3 ماه وقت داری 20 کیلو وزنت رو کم کنی!! هر چه وزنت بیاد پایین تر ریسک انتقالت هم کم میشه، من اینطوری جنین منتقل نمیکنم!!

کارایی که میخوام با دقت انجام بدی: به دو تا پزشک معرفیت می کنم که ببینیشون (خودم تو دلم گفتم تغذیه و اعصاب لابد؟!!) 

آزمایش هایCD و امنیت بدن مادر برای تشخیص مقاومت بدن رو انجام بده. که احتمال سقط رو با دارو هایی که قبلش میدیم کم کنیم...

همسرت هم توی همین بیمارستان آزمایش اسپرم بده.... یک ماه دیگه همه اینها رو برای من بیار و بیا که ببینمت.. اگر شرایطت مساعد بود شروع می کنیم و اگر نه که دارو میدم تا زمانی که بدنت آماده یه انتقال دیگه باشه. زمانی که می خواییم شروع کنیم از یه همکار متخصصمون هم کمک می گیریم که مشکل اعصاب ناحیه کمرت رو هم با احتیاط تحت نظر داشته باشیم. بسلامت..

چشمک در کل وقت هایی که شروع می کنم درمان رو حال بهتری دارم از اینکه بنشینم و دست روی دست بگذارم و انتظار بکشم!! انتظاری که میدونم بدون درمان، طولانی و طولانی تر میشه!! این بود که اشک های رو گونه خشک شده ام رو ازشون تشکر کردم که یکبار هم که شده بموقع و بجا و موثر پایین اومدن!!چشمک

بلافاصله هم رفتم و با مشاور تغذیه که خانم دکتر معرفی کرده بود ،صحبت کردم. که البته متوجه شدم که مریض خود خانم دکتره و بجای صحبت در مورد رژیم و من،فقط راجب دکتر عارفی و بارداری و دوران بارداری حرف زدیم!! 8 ماهش بود خانم دکتر تغذیه، و کلی مشاوره غذایی داد بهم ولی گفت که خرداد به بعد نیست و مریض جدید قبول نکنه بهتره!!

من البته چون نامه دکتر عارفی بود رفتم پیشش و اگر نه که از هفته پیش یک وقت از دکتر تغذیه برای بعد از ظهر دیروز گرفته بودم!!!!

پیش او هم که رفتم کلی پرهیز غذایی و آمپول های خارجی پر هزینه بهم داد. وقتی بهش گفتم که می خوام دو ماهه 20 کیلو کم کنم. خندید!! بهم گفت: دیر اومدی زودم میخواییی بری؟!!!خندونک اما بعدش گفت اگر مو به مو رعایت کنی تضمین می کنم 15 16 کیلو بیارمت پایین!!!جشن 

اما یه دستگاهی هم برام نوشت که 3 جلسه باید برم و شنیدم که درد داره خیلی... البته پولش بیشتر درد دارهسوت برای هر جلسه 340 تومان هزینه داره و خوب خیلی سنگینه فعلا گفتم فقط یک جلسه اش رو میام!! همین یک جلسه هم خییییلیییی گرونه!!... امیدوارم نتیجه خوب بگیرم...  

اینم از داستان های من و  دکتر عارفی و غییره....

 

پسندها (3)

نظرات (20)

مامان فرخنده
20 اردیبهشت 93 12:17
خوشحالم كه داري شروع ميكني مگه چند كيلو اضافه وزن داري كه بايد 20 كيلو كم كني توي ذهنم همش تورو توپول در نظر گرفته بودم ولي نه خيلي زياد انگار رويام ريخت بهم ولي آيدااااااااااااجون با همين دكتر عارفي ادامه بده دكتر قبليت فكر ميكنم زياد سرهم بدي ميكرد تو موفق ميشي عزيززززززززززم پيگير باش وقتي وزن كم كردي يه عكست را بذار ببينم شده آرزو خوشگل خانم چشم آبي
مامان آیدا
پاسخ
خخخخخ همه رویا هات رو بهم ریختم نه؟!!من بعد از سقط 12 کیلو وزرن اضافه کردم تو 4 5 ماه!!!خیلی هم توپپپپپپولم تو این 3 روزه دقیقا 2.5 کیلو وزن کم کردم و تازه هنوز امروز خودم رو نکشیدم!!! بزودی تو این 2 هفته باید 7 کیلو کم کنم که میشه به عبارتی 5 کیلو دیگه که مثل اب خوردن هست برام و اگر تو هر دو هفته 5 کیلو هم کم کنم میشه بعبارتی 20 کیلو در 2 ماه!!!!! پیدا کنید پرتقال فروش را؟!!! الهی من فدای اون ملیسای عروسکت برم قول میدم دوباره رو هات رو بازسازی کنم البته با چشمای عسلی نه آبییییی!!
marzi
20 اردیبهشت 93 14:02
سلام. آیدا جون این طور که گفتی داری با شرایط بهتر و دید باز تری سراغ درمانت میری. این یه نکته مثبته. ایشاالله این دکتر جدید بتونه بهت کمک کنه البته با کمک و خواست خدا. خدا کنه زود بگی مامان شدی و چیزی به بغل گرفتنش نمونده. امیدوارم بهترین اتفاق زندگیت امسال رخ بده.
مامان آیدا
پاسخ
عزززززیزززم انشااللهه این دعا های قشنگت اول در حق خودت مستجاب بشه !! ممنون مهربونم
ادی
20 اردیبهشت 93 14:42
توکل به خداااااااااااااااااااا. برات بهترین ارزوها رو میکنم. نمیدونم چرا حس مثبتی از ملاقاتت و حرفای دکتر گرفتم. موفق باشی عزیزم
مامان آیدا
پاسخ
ایشاالله تا ببینیم قسمتون و اون خدا خوشگله اون بالا چی تقریر کرده برامون. مرسی که هستی مهربون
سانا
20 اردیبهشت 93 14:51
سلام ایدا مبشه قدت و وزنت را برام بنویسی منم هفته قبل ترش پیش عارفی بودم ...به من در مورد وزنم چیزی نگفت ازمایش سی دی نوشت و گفت فقط یکبار برات انجام میدهم فقط یه باراگر نشد همه چی را باید فراموش کنی بری پی کارت البته جمله هاش این نبودااا مفهومش این بود
مامان آیدا
پاسخ
من مشکل خاصی دارم روی اعصاب ناحیه کمرم. مهمترین دلیلش این بود که حتما باید وزن کم کنم. من 171 هستم و 100 کیلوووووووووووو وزنم شده!!به کسی نگو خوب؟!!
فرزند صالح
20 اردیبهشت 93 15:14
عزیزم.. من مطمئنم اگه اراده کنی میتونی کم کنی... دوست من همینجوری بود و کم کرد البته نمیدونم مشکل شما رو داشت یا نه اما به خاطر وزن بالاش جنینش نمیموند... الان یه پسر 4ساله داره، ایشالا شما هم میتونی. فکر کنم اگه آدم انگیزه بالایی داشته باش بتونه با حساب کتاب کلی از وزنش کم کنه
مامان آیدا
پاسخ
انشاالله!! البته وزن من از پر خوری به تنهایی نبوده من یکدفعه ورزش رو قطع کردم و پشت میز نشین شدم..... ولی حق با شما اراده بالا و انگیزه بالا همه چی رو آسون می کنه
سودابه
20 اردیبهشت 93 15:47
وای آیدا جون نمیدونی وقتی خط به خطه نوشته ات رو خوندم یه نور امیدی تو دلم برات روشن شده من مطمئنم که تو اینبار موفق میشی هم وزنت رو کم میکنی هم مامان میشی خدا رو شکر که حالت خوبه
مامان آیدا
پاسخ
مرسی خواهر جونم. ایشاالله اینبار با هم... نی نی هامون هم سن میشن!!! سودابه تو س روز 2.5 کیلو کاهششششش دارم پرواز می کنم
سانا
20 اردیبهشت 93 19:06
قدت بلنده خوب ...من 163 وزنم 67 منم قبلا مریض دکتر ایکس بودم هههه سه بار زیفت کردم پیشش پدرم دراومد ...اخرین زیفتم ابان بود تاریخش یادم نیست باید پروندمو نگاه کنم..شاید همدیگرو اونجا دیدیم هه اونقدر اونجا پول خرج کردم حسابش از دستم رفته ..عارفی دکتر خوبیه معلومه علمش به روزه کمی خشک و سرده برعکس دکتر ایکس خودمون
مامان آیدا
پاسخ
متاسفانه بقول دوست وبلاگیم اونجا آدمو فقط کارت عابر می بیننن...خیلی هزینه کردم منم....تا مجبور نشم نمیرم اونجا دیگه.. عزیزم آدرس وبت رو بگذار بهت سر بزنم... شما هم وارد پروسه شدی با عارفی؟
آدی
20 اردیبهشت 93 21:47
شماره این خانم دکتر تغذیه رو هم به من بده بی زحمت. بعدا نیاز دارم شدیداااااااااااااا
مامان آیدا
پاسخ
عزیززززززم نگران نباش اینقده دنبال گل پسری می دوی که کمبود وزن هم پیدا می کنی مامان ادی جون... کدوم دکتر رو میخوای همونی که دکتر عارفی معرفی کرده بود یا اونی رو که من الان باهاشم.... اون که دکتر عارفی گفت بیمارستان بهمن هست و زنگ بزنی بهت وقت میدن. اون یکی رو بهت میدم تو دیباجی هست
نی نی سرچ
20 اردیبهشت 93 22:48
دلتون میخواد تو وبلاگتون آهنگ های خاطره انگیز کودکانه پخش بشه؟ آهویی دارم خوشکله / عروسک خوشکل من / معجزه موزارت / گنجشک لالا مهتاب لالا / تیتراژ برنامه رنگین کمان و... شنیدن آهنگ ها، دریافت کد آهنگ ها و راهنمای قرار دادن کدها در وبلاگ شما در این آدرس www.ninisearch.com/niniblogs
مهتاب
20 اردیبهشت 93 23:05
ایداااااااااا عزیزم من خیلی برات دعا میکنم و مطمئنم این بار جواب میگیری خدا را شکر که دوباره شروع کردی امیدوارم بدون نیاز به زیفت و طبیعی نی نی بیاد توی دلت و تا اخر باهات بمونه
مامان آیدا
پاسخ
الهی آمین مرسی عزیزم هنوز نیومدم ببینم بالاخره گل پسری هست یا ناز دختر خوشگل...میام پیشتتتتت
سودابه
21 اردیبهشت 93 0:45
مبارکهههههههههه کاهش عزیزم خیلی خوشحال شدم برات ایشالا زودتر از مهلت دکتر وزن کم میکنی
مامان آیدا
پاسخ
مرسی سودابه جونم..... ایشاالله..... ولی سخته ها تقریبا علف خوار شدم....خخخخخخ
سودابه
21 اردیبهشت 93 2:44
دور از جون عزیزم علف خوار چیه! بگو سالم خوری خیلی هم عالیه به قول دوستم تارا چیه شکممون رو میکنیم گورستان حیوانات ! اه اه فکرشم حالمو بد میکنه موفق باشی خواهر جونم بوس بوس
مامان فرخنده
21 اردیبهشت 93 11:42
آيدا جونم تو كه قدبلند هستي تپل خانم خيلي خوب داري وزن كم ميكني راستش من حرف اون دستگاهه را زياد شنيدم كه خيلي خوب جواب ميده اگه خوب بود بگو من هم فقط فقط براي ناحيه شكم اقدام كنم
مامان آیدا
پاسخ
من 3 شنبه دیگه کرایو می کنم. دکتر گفت یک سایز کم میکنه و چربی ها رو میشکنه و از طریق ادرار دفع می کنه، ولی توی بلند مدت 2 ماهه جواب کامل میده!! من راستش خودم خیلی اعتقادی ندارم به این دستگاهها و لیزر ها!!! از نظر من فقط یک چچیز مناسبه برای بخصوص شکم!! ورزش!!!! روزی 100 تا شکم بزن ببین دو ماه نشده شکمت می چسبه به کمرت!!! اینو یه متخصص که زمانی مربی ایروبیک بوده بهت پیشنهاد می ده!!!
مامان فرخنده
21 اردیبهشت 93 12:19
يعني دارزو نشست برم متنفرم بيشتر توضيح بديد خانم مربي جون جون جوني
مامان آیدا
پاسخ
مربی سابق!!! تاکید می کنم برای مدت 15 دقیقه نا 20 دقیقه یا راه برو یا توی خونه برقص و خلاصه خودت رو گرم کن... بعد از اون یه چیز نازک پتو و یا یه پارچه بنداز زیرت و شروع کن !! لازم نیست خیلی بیایی بالا یعنی اصلا نیا با لا کف دستات رو پشت سرت بگذار و سقف رو نگاه کن و از شکم بیا بالا!! تا نیمه بیا!! قشنگ درد رو احساس میکنی. از 15 تا شروع کن 15 تا بزن بعد 15 ثانیه استراحت بده . موقعی که داری میزنی هم پاها باید کفش زمین باشه!! تو حالتی که استراحت می کنیقبل از 15 تای بعدی پاهات رو با دست بکش توی شکمت و از کمرت رفع خستگی کن!! و دوباره بزن !! از روزی 50 تا شروع کن و هی زیادش کن!!! ولی دستگاه رو هم برات می نویسم که چطور بود و چیکار کرد و سایز و اینا!!
مژگان
21 اردیبهشت 93 14:06
خیلی خوشحال شدم آیدا جون ایشاالله که خیره عزیزم ، مطمئنم می تونی وزنت رو کم کنی به امید اتفاق های خوب
مامان آیدا
پاسخ
انشاالله... دلم یک ذره شده براتون...یه دونیا بوسسسسسس
مریم.خلوت مادرانه
21 اردیبهشت 93 16:20
سلام آیدا جونم انشالله موفق باشی منم مث شما مشکل اضافه وزن دارم متاسفانه اما اصلا اراده لاغر شدن ندارم اکه شد یه پست در مورد این دستگاه بنویس کی چی،شد و نتیجه داشت یا نه؟موفق باشی گلم
مامان آیدا
پاسخ
سلام خانمی باشه !! حتما خواهم نوشت
هستی شاد
23 اردیبهشت 93 2:12
عید برشما مبارک
مامان دوقلوها
24 اردیبهشت 93 11:15
سلام عزیزم چند روزی میشه که به وب شما سر میزنم از روزهایی که بهت گذشته خیلی ناراحت شدم ولی با انگیزه ای که الان داری به امید خدا که موفق میشی
مامان آیدا
پاسخ
سلام دوستان مهربانم، خیلی ممنون از شما.... خدا دو قلو های نازتون رو براتون نگه داره و انشاالله همیشه شاد و سلامت باشید
سوری
25 اردیبهشت 93 11:05
سلام الهی حاجت بگیری. دوست داشتی پیش منم بیا
مامان آیدا
پاسخ
ممنون از شما به روی چشم
niloofar
29 اردیبهشت 93 12:56
20 کیلو که چیزی نیست در مقابل اراده ی یه زنی که چیزی رو میخواد و عزمش و جزم کرده تا به خواسته ش برسه. موفق باشی عزیزم اون خانم دکترو که میگی میشناسم. خیلی خوشگله. یه وقتهایی برای ویزیت میاد و من از خوش لباسیش واقعا لذت میبرم
مامان آیدا
پاسخ
صد در صد موافقم با هات نیلوفر جون. کمش می کنم یک سوم راه رو رفتم تو دو هفته 7 کیلو دادم بقیه رو هم کم می کنم فقط این معده یاری کنه!! در مورد اون دکتر هم هم نظریم. هم خوش لباسه و هم خوش صحبت. کلی با هم گپ زدیم ما
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد