سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 12 روز سن داره

کودکانه

10 روز مانده

1393/10/27 14:12
نویسنده : مامان آیدا
580 بازدید
اشتراک گذاری

 

فقط 10 روز مانده...شایدم کمتر.. دکتر بر عکس همیشه زود آمد.. خودم رو آماده کرده بودم برای انتظار طولانی ولی زودتر آمد.. وضعیتم رو کامل بررسی کرد.. اول بچه و آب دورش که خوب بود ولی بعد گفت جفت مچور شده.. که من نمیدونم یعنی چی ولی یکم چک کرد و بعد گفت دیگه نمیشه صبر کرد می ترسم کار دستت بده... بعد هم برای 8 بهمن بهم وقت سزارین داد.. روز های 6 تا آمپول دیگه هم 6 ام و 7 ام باید بزنم از همون هایی که تو هفته 32 هم برای تشکیل ریه هاش زده بودم... البته نامه بستری رو که داد بعد انگار پشیمان شدم گفت آخر این هفته یه  سونوی تشخیصی پروفیزیکال بدم و جوابش رو همین آخر هفته نشان بدم شاید نشه تا چهارشنبه دیگه صبر کرد و مجبور باشیم زودتر سزارین کنیم... حالا 3 شنبه میرم سونو رو میدم  خدا کنه همون 8 ام بیای.. دل تو دلم نیست.. نگران سلامتیت هستم... مرتب فکر های عجیب غریب می کنم..از طرفی از دیدنت هیجان دارم از طرف دیگه دوست داشتم سر وقت بیای.. انشاالله صحیح و سالم 8 ام بهمن تو آغوش می گیرمت و نیازی به دستگاه پیدا نخواهی کرد...وای خیلی هیجانزده ام فقط 10 روز مونده.خدا جون بخیر بگذرون...

پسندها (1)

نظرات (19)

سلام
27 دی 93 14:20
سلام عزیزم نگران نباش خانم دیگه الان نیازی به دستگاه نداره ان شا الله فقط ارامش داشته باش تا شیر خوبی به بچه ات بدی از حالا باید به فکر یه شیر سالم و سبک باشی نه به قول ما شیر جوش بدی بچه بخوره توکلت به خدا باشه راضی باش به رضای خدا از خدا بخواه اون موقعی که اون صلاح میدونه بیاد مهم نیست چه روزی باشه مهم اینه که چه موقع به صلاحشه .
مامان آیدا
پاسخ
واقعا تمام تلاشم رو برای آرامش دارم انجام میدم.. خدا رو شکر بغیر از درد ها روحی خوبم.. دوست عزیز خیلی ازت ممنون که این مدت همراهم بودی و راهنمایی هات خیلی برام با ارزش و یک جورایی قوت قلب بود.. واقعا ازت ممنونم
مامان فرخنده
27 دی 93 14:32
گل پسري داره مياد مطمئن باش آيدا جونم صحيح و سالم بدنيا مياد سه شنبه مارا بي خبر نذار الان مگه اين ده روز ميگذره كاملا دركت ميكنم كارهاي عقب افتاده اگه داري انجام بده مثل من نشه كلي كار داشتم ومليسا خانم هم عجول تشريف آورد ليست كن كارهات را تا چيزي از قلم نيوفته مواظب خودتت باش
مامان آیدا
پاسخ
انشاالله... فعلا کارگر دارم این دو روز خانه تکانی زود هنگام.. پسزی بیاد دیگه نمیشه از این کار ها کرد..این هفته خیلی شلوغم.. ولی هفته دیگه گمونم برام نخواهد گذشت
فرناز
27 دی 93 18:31
من هر دوتا بچه‌هامو بخاطر مسمومیت حاملگی یک ماه زودتر دنیا آوردم دخترم اول هفته 36 و پسرم اول 35, هردوشون هم سالم بودن و نیازی به دستگاه نداشتن.
مامان آیدا
پاسخ
خدا رو شکر.. پسر من آخر 37 میاد.. دکتر هم همینو میگه...دو تا از دوستانم که بچه هاشون هفته 37 اومدن بخاطر کم وزنی رفتند تو دستگاه.. شاید برای اون هست که مرتب فکر و خیال بسرم میزنه..خدا گلدونه های شما رو براتون حفظ کنه
زهرا
27 دی 93 22:48
ایدا جونم نی نی درست 8 بهمن میادش گلم می دونی چرا بزار بگم ..من پستتو که خوندم یهو به سرم زد بروم پست های بهمن سال قبلت را بخونم یه پست بود خالی تاریخ 8 بهمن 92 چون ناراحت بودی پاکش کرده بودی خدا دعاهاتو شنیده و درست همون روز که سال قبلش ناات بودی نی نی تو میده ببین رحمت خدا چقد زیاده قربونش بروم تو که بی تابی می کردی پارسال بهت می گفته غصه نخور سال بعد همین موقع جشن داری مخلوق من پسرتو بهت هدیه می دهم ولی تو که نمی شنیدی ...قربون خدا جونم بروم
مامان آیدا
پاسخ
وای زهرا جان خودم هم باورم نمیشه... الان که گفتی خودم رفتم اون پست رو دیدم....خیلی روزهای بدی بودند... قربون خدا برم... باورم نمیشه دقیقا تو مقطعی بود که زیفت کرده بودم و خارج رحمی شده بودم و جنین های فریزی نازنینمو هم همسرم بر باد داده بود... خدایا شکرت.. خدا به هر چیزی آگاه و مسلط است فقط ما نمیدانیم.... مرسی ازت زهرا جون کلی هیجان زده شدم و اشک ریختم از دیدن اون کامنت 8 ام... خدایا شکرت
مهربوون
27 دی 93 23:58
سلام آیدا جووون خوبی دوستم ؟ نی نی جووون چطوره ؟ببخش یکمی دیر اومدم ...نبودم خانومی ... عزیزم بچه درصورتی میره تو دستگاه که وزنش پایین باشه تواین ماه های حاملگی که مطمئن باش،برا پسریت همچین اتفاقی نمیوفته گلم... خداروشکر که به این خوبی جواب ناراحتیت و داده خدای بزرگ و مهربووون...عزیزم فقط ازین روزها خوب استفاده کن و بیشتر مراقب خودت باش
مامان آیدا
پاسخ
مهربونم امیدوارم بزودی زود به خواسته دلت برسیخدا همه بنده هاش رو می بینه... حرف دلشونو می شنوه...
مامان رعنا
28 دی 93 0:20
عزیزم خداروشکر پس 5روز بعدازمن ایشالله زایمانته عزیزم نی نی 37هم زیاد کوچولو نیست وزنشون خوبه دیگه ایشالله که تنش سالم باشه
مامان آیدا
پاسخ
انشاالله رعنا جون.. انشاالله ناز دختر شما هم سالم و سلامت بدنیا بیاد و خودت زایمان راحتی داشته باشی
سودابه
28 دی 93 3:21
آيدا جون ان شا ءالله بار شيشه ات رو سالم و سلامت زمين ميذارى . نگران نباش عزيزم پرش رفته کمش مونده . همون خدايى که معجزه کرد و نى نى رو ناگهانى و بى مقدمه آورد تو زندگيت همون خدا حافظ نى نى خوشگلت هست شک ندارم ان شاء الله خودتم زايمان راحتى داشته باشى عزيزم
مامان آیدا
پاسخ
انشاالله.. ممنون خواهر گلم..انشاالله بهترین ها لرات پیش بیاد مهربونم
مامانِ عسل
28 دی 93 8:48
وااااای کلی نوشته بودم پرید نوشته بودم خوشحالم که حالتون خوبه.... اصلاً باورم نمیشه به زودی روی ماهش را می بینیم... هیجان زده تر از شما منم بهمن ماهی هم شود دیگه چه شود.... بهمن ماهی ها خیلی ماه هستن نیست منم بهمن ماهی هستم این روزها درگیر امتحانات هستم و حال نوشتن ندارم اما باور کن همیشه به یادت هستم و سر می زنم پیگیر اوضاع و احوالت هستم... خصوصی را هم چک کن
مامان آیدا
پاسخ
من خودمم هم هنوز همینطورم..مخلص همه بهمن ماهی ها هم هستیممامانی خصوصی رو دیدم خیلی خیلی مراقبت کن که دچار کبد چرب نشی حالا میام براتون توضیح میدم... عسل نازنین و عسلی ها مون رو ببوسسسسس
مامان رهام
28 دی 93 9:11
سلام آیدا جونم چقدر هیجان برانگیزه این روزا، روزشماری برای در آغوش کشیدن شیرین ترین هدیه خدا ایشالا که 8 بهمن گل پسری عزیزمون به سلامتی به دنیا می یاد و این همه انتظار تموم می شه چند تا نکته آیدا جونم 2 تا پماد باید بگیری ، خیلی ضروریه به نظرم 1: پماد آماده سازی سینه برای شیردهی (ماستلا) بگو برات بخرن و این چند وقته روزی 3 بار دور سینه ات بزن حتما، کمک می کنه که سینه ات ترک نخوره و راحت به فرشته کوچولوت شیر بدی 2: پماد ترک سینه که بعد از زایمان باید استفاده کنی(ماستلا) 3: وقتی می ری بیمارستان بهمن پشت در بلوک زایمان شماره فیلم بردار اتاق عمل هست، خیلیییییییییییییییی فیلم خوبیه آیدا، اولین لحظات به دنیا اومدن کوچولوت رو می تونی ببینی و لحظات انتظار همسر و اطافیانت رو، هزینه اش 100-120 تومنه ولی به نظرم واقعا ارزشمنده 4: اگه برات ضرری نداره ، اب ماهیچه بخوره آیدا، شیرت رو زیاد می کنه 5: سعی کن از الان چیزای نفاخ نخوری 6: از الان چیزای ملین بخور تا بعد زایمان دچار مشکل نشی اگه باز چیزی یادم بیاد بهت می گم آیدا جونم نمی دونم چطور بگم که چقدر هیجان دارم ، از خدا برای هر دوتون بهترین ها رو می خوام و امیدوارم زایمان خوبی داشته باشی
مامان آیدا
پاسخ
مژگان همون سری قبل که بهم گفتی خریدمش از دارو خانه.. سینه هامو خشک کرده.. به من نپیسازه متاسفانه.. من پوستم خیلی حساسه میدونی که.. هفته پیش اول کهیر زدم ولی بعدش بشدت خارش گرفت سینه هام طوری که اصلا لباس زیر نمی تونم بپوشم به دکتر گفتم نگاه که کرد گفت بشدت پوسته پوسته شده سرش ویتامین eداده و گفت اصلا هیچی روش نیتد تا التهابش بخوابه تا هفته دیگه بتونم شیر بدم..حالا بهت زنگ میزنم.. دیگه برای زیاد شدن شیر چیا خوبه
فافا
28 دی 93 11:53
فالله خیر حافظا و هم ارحم الراحمین ... آیدای عزیز دل بسپار به خدا . مطمئن باش هوای سام کوچولو و خودت رو حسابی داره... برات دعا میکنم عزیزم...
مامان آیدا
پاسخ
ممنونم ازت فافای مهربونمتوکل بخدا.... مطمنم بزودی همین آرزو رو برای شما خواهم کرد
فرشته
28 دی 93 13:42
اخ جون اينجا به زودي پر از عكس هاي ني ني ميشه هورااااا واي چقدر كارداري خونه تكنوني آتليه جمع و جور وسايل گل پسري واي خدا دلم مي خاد اين معجزه خدارو زودي ببينم
مامان آیدا
پاسخ
آخ گفتی خونه تکانییییی.
فاطمه
28 دی 93 14:10
با سلام و ضمن تبریک لطفا بگین دقیقا چیکار کردین وزن کم کردین؟
مامان آیدا
پاسخ
سلام..ممنون فاطمه جانراستش دقیق بخوام بگم رفتم دکتر تغدیه... یه رژیم نسبتا سنگین دکترم بهم داد که در کنارش قرص چربی سوز هم مصرف کردم که تجویز خود دکتر بود... ضمن اینکه از محل کارم تا خانه که حدود 1.30 دقیقه هست هر روز پیاده روی تند و سنگین کردم.. فاطمه جان من خیلی عجله داشتم برای پایین آکردن وزنم چون دکتر گفته بود تا وزنت رو کم نکنی ivfرو انجام نمیده.. اما اگر سرعتت رو پایین بیاری این همه فشار لازم نیست.. شام شب رو حذف یت سبک کن.. برنج فقط 5 تا 6 قاشق بخور و نان یه کف دست در روز... مصرف شیرینی و شکلات .سس و نوشابه رو ترجیحا قطع کن اگر دلت چیز شیرین خواست خرما و هویج و بادام مصرف کن.. و روزی 30 دقیقه پیاده روی تند انجام بده.. اگر گرسنه شدی در طول روز بغیر از وعده های اصلی دو تا میان وعده اضافه کن که یکیش حتما میوه بویژه سیب باشه.. با این روش اگر ماهی 4 تا 5 کیلو کم نکردی من اسمم رو می گذارم غضنفر
آدی
28 دی 93 14:17
وای ایدا.به سلامتی عزیززززززم‌.دیگه نیاز به دستگاه نداره قربون شکلت برم.لحظه ی دیدار نزدیکه و وای که چه لحظه ایه.وصف نشدنی.وای گریم گرفت.خیلی برات خوشحالم خیلییییییی خیلییییی خیلییییییی.خدا رو شکر که این لحظه رو نصیبت کرد.
مامان آیدا
پاسخ
خدا رو شکر واقعا برای هر لحظه اش شکرمرسی ازت آدی مهربونم
آدی
28 دی 93 14:18
ایدا قطره شیر افزا حتما با خودت ببر.سوپ جو و ماهیچه هم به زیاد شدن شیر خیلی کمک میکنه
مامان آیدا
پاسخ
اتفاقا امروز هوس سوپ جو کردم جات خالی چقدر هم چسبید
آدی
28 دی 93 14:19
راستی دلستر نخور.دلدرد میگیره بچه.
سلام
28 دی 93 14:31
ممنون عزیزم شما لطف داری . برای زیاد شدن شیر آب ماهیچه خیلی خوبه .حتما سوپ بخور و سیع کن اصلن دچار یبوست نشی که خیلی بده مایعات خیلی بخور اب هویچ برای شیرت خیلی خوبه .چیزای نفاخ اصلن تا 40 روز نخور - حتما حتما اروغ بچه رو بگیر تا نزده دست از سرش برندار تا دل درد نشه .حرفای خاله زنکی گوش نکن که شیرت کمه بچه ات کوچولو اصلن به این حرفا توجه نکن .در کنار همه اینا خواب شما خیلی مهمه که استراحت داشته باشی و خوب بخوابی چون در موقع خوابه شیر تولید میشه . چایی تا جاییکه میشه نخور خواستی بخور کم رنگ بخور . بعد از غذا عرق نعنا بخور برای خودت و بچه ات مفید . همینطور که گفتم عرق کلپوره خیلی خوبه شیر رو زیاد میکنه . قبل از شیر دادن حتما مایعات بخور . اگر بچه س ی ن ه نمی گیره حتما با قاشق بهش شیر بده با شیشه ندی که دیگه نمیگیره . اگر دوچار زردی شد خدایی نکرده /اصلن نگران نباش راه درمان زردی خوب شیر خوردن و ادار کردن اون موقع است که باید همت کنی اینقد بهش شیر بدی که خوب ادار کنه اگر نمی خوره بریزی توی دهنش با سرنگ با قاشق .ترنجبین و شیر خشت به بچه نده ولی خودت بخور . عرق کاسنی برای زردی بچه خوبه خودت بخور . بعضی جاها هست گوش بچه رو تیغ می زنن برای زردیش اگر خدایی نکرده داشت حتمن اینکا رو بکن چون بلافاصله زردی بچه میاد پایین . زردی پسر بچه ها خیلی طولانی میشه اصلن نگران نباش و ارامش داشته باش . گلابی و پرتقال برای شیر خوبه بخور بادام برای شیر خیلی خوبه هم شیر رو زیاد می کنه هم خوش طعم می کنه . عناب شیر رو خوش طعم می کنه یه ظرف همیشه کنار دستت باشه موقع شیر دادن بخور اگر سر س ی ن ه زخم شد بهترین راه درمانش اینه که از شیر خودت بزنی بعد سشوار بگیری روش خشک بشه حتما شیرتو بدوشی یه شیر دوش بگیر هر روز شیرتو بدوش و خوب خالی کن اما شیر را دور نریزی بذار برای بچه برای اون ساعتایی که شیر نمی گیره . برای راحت شیر اومدنم اول سشوار بگیر شیر رقیق میشه بعد به راحتی دوشیده میشه .. وای که چقد من با تجربه ام چقد حرف زدم ببخشید
مامان آیدا
پاسخ
وای چه همه اطلاعات خوب خوباتفاقا امروز سوپ جو دارم... عرق کاسنی رو هم هر روز دارم می خورم عرق کلپوره رو هنوز پیدا نکردم از نزدیکیا نداشتند باید برم عطاری های دیگر رو سر بزنم.. وای خیلی مفید بود اطلاعاتت خانم با تجربه
رز
28 دی 93 21:02
سلام حال شما خوبه چند وقتی هست خوانندتون هستم از وبلاگ روزهای اینده با شما اشنا شدم چند وقتی هست که نمیتونم برای رویا جان پیام بذارم وهمچنین برای بقیه اما اینقدر امید وهیجان در این پست اخرتون هست که گفتم چک کنم ببینم میشه براتون نظر بذارم که خداشکر کد امنیتی موجود بود امیدوارم که فرشتت صحیح وسالم و راحت بدنیا بیاد تا اون روز برای سلامتی خودت وگل پسرت صلوات خواهم فرستاد لطفا هم موقع زایمانت که برای ما منتظرها هم دعا کن
مامان آیدا
پاسخ
سلام رز عزیز.. ممنونم خانمی.. همیشه و هر لحظه تو دعا هام از خدا می خوام به هر زنی معجزه بچه دار شدن رو نشون بده.. انشاالله..
niloofar
29 دی 93 23:48
عزیزمممممممم ده روز که چیزی نیست. با این آمپولها دیگه گل پسرت ریه هاش هم تکمیله نگران هیچیییییییییی نباش. ایشالا سالم و سلامت میاد بغلت عزیزم.
مامان آیدا
پاسخ
نمی گذره نیلوفر.. چرا?؟!!!!!
گلدونه
30 دی 93 1:05
سلام ایداجون انشاالله به سلامتی زایمان کنی .عزیزم میشه موقع زایمانت برای من دعاکنی .
مامان آیدا
پاسخ
انشاالله به همه خواسته ها و آرزوهات برسی عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد