سام نازنین ماسام نازنین ما، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 8 روز سن داره

کودکانه

زیفت

1393/2/1 15:45
نویسنده : مامان آیدا
1,837 بازدید
اشتراک گذاری

یکسری تحقیق کردم در مورد زیفت گفتم شاید برای اونایی که تو پروسه های مختلف هستن جالب باشه.

یه سایت خیلی جالب هست که به روش سوال و جواب  با تاخیر 1 روز و یا دو روز نیاز شما رو از مراجعه به پزشک بصورت مداوم کم می کنه. مثلا برای من که توی دوره درمان هستم بعضی  مشخصه ها که نگرانم میکنه رو تو این سایت می پرسم و کاربرای اون سایت که اکثرن پزشک و یا دانشجو های پزشکی هستن من رو راهنمایی می کنن. در مواردی که باید به پزشکم خبر بدم هم بهم میگن که با دکترم مطرح کنم. خیلی وقتا به دلیل نا آگاهی از بروز یه حالتی نگران میشیم  که شاید علامت طبیعی مصرف یه دارویی باشه. سایت دکتر روحام صادقی هست که توی پیوند های من هست.

در روش زیفت (Zygote Intrafallopian Transfer: ZIFT): 

  • معمولا به روش آسپیرواسیون از شما تخمک گرفته می‌شه؛ 
  • اسپرم هم از همسرتون جمع‌آوری می‌شه؛ و بعد 
  • در آزمایشگاه لقاح مصنوعی رو انجام می‌دن؛ و 
  • در آخر سلول تخم ایجاد شده رو از طریق لاپاراسکوپی در لوله‌های فالوپ شما قرار می‌دن.

فرق زیفت با IVF صرفا در این هست که توی IVF نی نی نازی ها رو مستقیم داخل رحم قرار می دن تا دل مامانی رو محکم بچسبه و در زیفت اون رو توی لوله ها میذارن که خودش روند طبیعی رو طی کنه و تا داخل رحم قرار می گیره آماده تشکیل ساک بشه!! اینطور که من مطالعه کردم چون در حالت طبیعی  اسپرم ها  در داخل لوله به تخمک می رسن و اونجا لقاح صورت میگیره و بعد از اون به رحم منتقل میشه در واقع زیفت مثل یه کمک میمونه به اقایون اسپرمی که زورشون نمیرسه به خانم تخمک محترم برسن.و بقیه مسیر مثل پروسه بارداری معمولی طی میشه. و ظاهرا به همین دلیل هم احتمال پذیرش رحم با لاتر میره اگر البته رحم سالم باشه.

توی IVF بدلیل اینکه سلول تخم در بدو قرار گرفتن درون رحم بعنوان جسم خارجی البته در بدو قرار گرفتن شناخته میشه، شانس رو درصدی کمتر از زیفت میکنه.

البته من متخصص که نیستم. ولی یه تشبیهی توی ذهنم بوجود اومد. دیدید پرنده تا بالغ میشه بدون اینکه آموخته ای از قبل داشته باشه شروع به ساخت لانه میکنه که بقول معمار ها دارای بهترین تکنیک های معماری هم هست؟!!!بدن هم آموخته هایی از قبل داره، فرق این دو روش هم  همینه یکی پروسه ای رو طی میکنه که بدن از قبل بلد هست و آماده اون هست و فقط یه کمکی میشه که اسپرم های تنبل رو به تخمک برسونه وبقیه اون روند طبیعت رو طی کنه!! و دیگری مثل اینه که بدن رو تو عمل انجام شده قرار میدی و مجبور میکنی!! بنظر من که اینطور میومد. حالا خوشحال میشم نظرات شما رو هم  بشنوم.

و اما دارو هایی که من دارم مصرف می کنم و یه سری حالت هام رو براتون شرح می دم:

از روز 5 پری سیپرو تا 16 روز: به مقدار زیادی پف کردم. سینه هام متورم و دردناک شده. من فشارم حالت نرمال پایین هست.افت فشار بیشتر دارم که خوب به همین خاطر تا امروز که روز13 مصرف قرصام هست دوبار کارم به سرم کشیده. از دو روز پیش کمی دل درد های جزئی مثل حالت وقت هایی که نزدیک پریودمه دارم. تقریبا بدون استثنا هر روز صبح با اتش از خواب بلند میشم و کمی سر گیجه که خیلی سریع بر طرف میشه!!

دکاپتیل: بعد از تموم شدن قرصام آمپول دکاپتیل شروع میشه 7 تا دونه هر روز صبح زیر بازو !! هنوز مصرف نکردم کسی سابقه مصرف داره عوارضش رو برام بگه که خودم رو آماده کنم؟!!!

منوپیور و گونال اف(HCM): هفت تا دکا رو که زدم باید پری بشم. روز اول هم باز فقط دکاپتیل رو دارم و از روز دوم تا 7 پری باید این دو تا آمپول رو صبح و بعد از ظهر بزنم یکی رو کنار ناف و یکی هم عضلانی هست.

پردنیزون و آس آ: اینا رو هم با شروع HCM باید بخورم روزی 2 تا

روز هفت باید برم سونو و دکتر رو ببینم !! بقیه اش رو هم هنوز نمی دونم هر وقت فهمیدم بهتون می گمنیشخند

متفورمین رو یک سال هست که میخورم که دکتر گفت تا ماه دوم بارداری هم باید ادامه بدم چون تو خانواده ما سابقه قندهست.

فولیک اسید رو هم 2 ماهی هست که میخورم.

برای همسرم هم فقط دو تا ب کمپلکس تجویز کرد به فاصله یک هفته که با شروع پری دوم من باد بزنه!! زحمتش میشهههه ایشون!!چشمک

یه عالمه نوشتم!! بقیه اش رو بدن مینویسم.

یه عالمه  به دعا تون احتیاج دارم، دعام کنین

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکانه می باشد